Pitanja članova Gradskog vijeća
Pitanja članova Gradskog vijeća i odgovori na postavljena pitanja
Dubravka Novak
11. sjednica Gradskog vijeća 26.11.2024
Uređenje pothodnika u Miškininoj ulici
Prikaži
Sakrij
Evo, budući, da na trenutak ću morati izaći tijekom sjednice pa će se moje prvo pitanje odnositi na proračunsku stavku. Prema predloženom Proračunu nisam vidjela ni jedan proračunski cent predviđen za projekt zapušten godinama nefunkcionalnog i sad već opasnog rugla u gradu, pothodnika. Dakle četvrta je godina, pothodnik je bio uz ostalo prioritet i obećanje. Do sad se ništa nije dogodilo. Jeste li aplicirali na fondove i koji je rezultat, odnosno kada će se nešto ozbiljno početi događati s pothodnikom? S tim u vezi nisu mi jasna ni planirana sredstva u iznosu od samo 1.327.500,00 eura.
Gospođo Novak. Uopće ne shvaćam kaj ste vi pitali oko pothodnika. Pothodnik Wissertova najnormalnije ide. Onaj pothodnik će ostati pješački, malo će se urediti da nije prepun grafita i svega ostaloga. Miro ti me možeš dopuniti u odgovorima jer ti imaš neke stvari.
Odgovor vijećniku: Miroslav Marković, zamjenik gradonačelnika
I još bi samo dodao za Miškininu, evo to mi je gradonačelnik ostavio da odgovorim. Znači podvožnjak Miškinina je prošla gradska uprava htjela pretvoriti u jednosmjerni putnički prolaz s vrlo niskim plafonom, znači praktički samo za osobna vozila na način da to bude nekakav intervalni, mislim 120 s je trebao biti interval za ulazak i izlazak u kvart kao takav. Pričana je priča bila, ja se sjećam te cifre, bila je smiješna. 3 mil. kuna su oni govorili da bude taj projekt koštal. Danas za 3 mil. kuna iliti 500.000,00 eura ne možete doslovno ništa. Znači potpuno kriva procjena i sve to skupa, ali ono što je, s obzirom da se praktički završava projektiranje ovog ključnog prijelaza, znači podvožnjaka Wisssertova-Supilova, koji će zamijeniti tu nesretnu Kućansku rampu takvu kakva je i biti praktički novi ulaz u kvart i novi ulaz za osobna vozila u grad s istočne obilaznice, Miškinina će ostati pješački prolaz ukoliko ne uspijemo negdje naći sredstva, znači ako bude nekakav EU projekt ili bilo kakva mogućnost da se napravi, recimo, ja sam imao želju da tu bude onaj „drive thru“ prolaz za bicikliste, da jednostavno ne morate silaziti s bicikla, ali su mi evo naši stručnjaci iz Labosa rekli da bi te rampe za ulazak i izlazak bile jako duge i došle bi isto skroz do ulaza u Studentski centar da bi bile rampe po 10% što jednostavno našim ljudima nije normalno. Bicikl tko klači 10% uspona mu je preveliko za svladavanje i odustali smo od toga. I ono što je, što ja mogu zaista se složiti sa svima vama, taj pothodnik je često vandaliziran, unutra je išaran grafitima. Bilo je ono jedno vrijeme studentska srijeda pa je bilo svega i svačega, mislim, od pijanstava, uništavanja, ali koliko sam vidio na Proračunu za mlade, ne znam da li je Lovro ispratio, dobili su naši mladi umjetnici murale. Istina Bog oni su prijavili Sajmište, podvožnjak Sajmište za to, ali evo ja ću razgovarati s njima. Ja bih volio da se muralima ukrasi isto taj pothodnik recimo, možda bi onda, jednostavno kad nešto ukrasite muralom onda i ovi vandalisti jednostavno nekako poštede te…vidli ste i trafostanice i to. Znači to je dobar put recimo baš zbog toga. I razgovarat ćemo da ovaj projekt Sajmišta murala proširimo recimo na taj pothodnik Miškinina, evo. Hvala.
Evo pitanje koje sam postavila bilo je vrlo konkretno. U odgovorima, oni su bili ispolitizirani, vraćalo se ponovno u povijest, spominjale stranke i svaki put je to tako kad su pitanja neugodna. Dakle, postavila sam konkretno pitanjem, dva komada, nisam dobila odgovor pa molim u pisanom obliku. Ponovit ću ih. Jeste li aplicirali na fondove i koji je rezultat, odnosno kada će se nešto ozbiljno početi događati s pothodnikom i zanima me hoće li i kako, ako se ustanovi, on, ona ili oni, koji su prouzročili štetu ako se ustanovi, odgovarati i na koji način? Hvala.
Dubravka Novak
11. sjednica Gradskog vijeća 26.11.2024
Odgovornost službenika
Prikaži
Sakrij
Drugo, upozoravali smo na način evo zapošljavanja u gradske službe, na transparentnost i kompetentnost. Dogodila se ogromna penalizacija zbog pogreške službenika. Zanima me, hoće li i kako on, ona ili oni koji su prouzročili štetu odgovarati i na koji način? I jedno retoričko pitanje, je li to ista gospođa, članica školskog odbora koja nije vidjela ništa sporno u postupku provođenja tri poništenja natječaja na IV. osnovnoj školi? Hvala.“
A ovo pitanje oko zapošljavanja. Sad ću vam reći jednu stvar. Dakle, ova vlast, ne vlast, ova uprava je napravila najveću i to je meni stvar kojom se najviše ponosim, a to je da je napravila kompletnu depolitizaciju Grada. To što smo mi zatekli…Znate vi koliko ima direktora trgovačkih društava i javnih ustanova? Dvadesetdvoje. Znate kol'ko ih je članova SDP-a? Troje, troje. Dao je sad Alen Kišić ostavku iz Slobodne zone, naslijedili smo ga na tom mjestu, jer odlazi u znanstvene vode. Troje, dva su reformista, jedan je HDZ i ostali su nestranački. Od gospođe Senke Bulić, Mirana Morandinija, od Tehnološkog parka. Moji nisu najsretniji. Jelene Sekelj u Parkovima, da ne govorim dalje. Dakle, šest stranačkih od kojih su tri SDP i šesnaest nestranačkih direktora i ravnatelja javnih ustanova. A u Gradu Varaždinu, sad stvarno da se ne zlažem mislim da su četiri ili pet članova SDP-a, a od toga su dva ili tri već 20 godina, već 20 godina. Od svih pročelnika samo je jedna stranačka osoba. I mislim ovo vaše glumatanje, da vi ste za ovo-ono, a kad se ja samo sjetim nekih vaših kolega kak su mi dovodili ljude za pročelnike financija ili ne znam šta, ja bi se rađe pokrio po ušima.
Penalizacija za vrtić, pitanje gospođe Novak. Dakle, ovako. Vi stvarno očekujete, bila je penalizacija za V. osnovnu školu, žalilo se, poništena je. Izgubilo se, znate kol'ko na DKOM-u sporova? Javna nabave je postala sad praktički k'o i odvjetništvo i ne možete očekivati da će se svaki predmet dobiti. Dakle, mi smo uvjereni, ako nam neće poništiti ovu penalizaciju idemo na Upravni sud. Znate koliko je trajalo? Moja administracija je vodila ovu borbu oko V. osnovne škole i poništili smo tu penalizaciju i dobili smo novce. Ja vjerujem, trajalo je tri godine. Tri godine je trajalo dok smo riješili to za V. osnovnu školu, ali mislim, SAFU ima intenciju da proba pronaći bilo kakvu minimalnu grešku od kad su im pohapsili ravnatelja. Sad se svi tamo boje, svi žele naći bilo kakvu greškicu da opravdaju svoj smisao postojanja i da vrate novce u europski Proračun. Mislim da, ovaj put se radilo o minimalnoj grešci po njihovome i penalizacija od 25% je ono stravično rigorozna. Ja vjerujem da su tu možda čak imali prste i neka ekipa iz naše Županije koja je na vlasti, koja jako voli Grad Varaždin pa želi napakostiti gdje god može. Eto, toliko od mene, Miroslave nastavi.
Odgovor vijećniku: Miroslav Marković, Zamjenik Gradonačelnika
Ja budem samo, Dubravka mislim da si pitala vezano za poništenje natječaja nekakvog na IV. osnovnoj školi. To je nekaj novo ili mi tu nemamo nikakve informacije. Ne znam evo zaista. Danijela, mi imamo nekakva saznanja o tom natječaju?
A, to je bilo retoričko pitanje. Onda budem rekel retorički odgovor. Ne bi se vraćao na priču o IV. osnovnoj školi, jer se pokazalo u principu da je tu bilo puno i lažnih optužbi i svega toga i tu je bilo puno repova. Ali evo, ključno i sad bi rekao, mene osobito veseli da je IV. osnovna škola sad jedna od boljih škola uzornijih s novom ravnateljicom i ne čujem baš nikakvih problema na IV. osnovnoj školi i očito je bio problem u školi, a ne u ravnateljici koja je nova izabrana, jel' što se toga tiče. Što se tiče ove penalizacije, ja bih rekao, ovo je nepravomoćna presuda što se tiče penalizacije pa ajmo, idemo u žalbeni postupak pa ćemo onda vidjeti da li će ta penalizacija biti takva na kraju ili neće. Evo, čisto da ne velimo da je netko kriv ili nije kriv. A što se tiče samih zapošljavanja i stranačkih pripadnosti kad ste već to i spomenuli i…niste vi, ali ok. Ali ja se sjećam da ste… jedan od uvjeta vaše platforme je bio, pazite, da se ne smije zaposliti nitko tko je u bilo kojoj stranci. Znači to je…Ne, ne, ja imam taj papir, ne morati mi… Mislim Duda, ja imam taj papir kod sebe u ladici, tak da u principu znači praktički tražili ste nešto protuustavno, jer nas ne zanima tko je u kojoj stranci, nas zanima da je taj čovjek sposoban…a kad netko drugi polemizira oko toga tko je u čijoj stranci, onda je gradonačelnik išao odgovarati, a mislim da nije ni trebao, zato jer jednostavno uopće nije bitno tko je u kojoj stranci, nego je bitno da zna raditi i da zaslužuje mjesto u Gradu, u bilo kojem trgovačkom društvu ili bilo čemu. Evo ostao sam….
Dubravka Novak
10. sjednica Gradskog vijeća 03.09.2024
Parkovi - informacija o prodaji parcele za izgradnju trgovačkog centra
Prikaži
Sakrij
Poštovanje i pozdrav svima. Moje pitanje odnosi se na Parkove i neka od njih sam dobila od zaposlenika samih Parkova i bivših zaposlenika koji su evo vezani uz Parkove i nisu dobili sve odgovore na pitanja u nedavnim intervjuima i medijima koje su mogli pročitati. Hoće li Parkovi nastaviti s djelatnostima proizvodnje bilja, cvijeća i ukrasnog bilja kao i s prodajom, odnosno otvoriti novi Vrtni centar? Na to pitanje nije dat jasan odgovor. Djelatnost stara 80 godina, radi se i o potrebi evo vezanoj uz održavanje zelenih površina i grada i groblja i sve je to u blizini groblja za građane koji održavaju evo grobna mjesta, za što zemljišno Parkovi još uvijek imaju šanse, dakle, nastaviti tu proizvodnju na parceli iza. Jesu li postavljeni uvjeti izgradnje uređenja budućeg trgovačkog centra da se postojeće zelenilo unutar ograde te promjene parcele zadrži, da se barem zaštiti pogled na ulazak u groblje prema budućem centru? E sad, Lonia je kupac, a vlasnici su poljski investitori, odnosno Fond Enterprise Investors. Lonia je inače upisala hipoteku na parcelu, a firma STMS-Plan d.o.o. je upisala pravo prvokupa. Upisano je u vlastovnici. Ne znam znate li to? Jesmo li se pripremili za eventualne teškoće ili moguće teškoće?
Gospođo Novak Parkovi vas zanimaju. Samo malo da si ja nađem stvari oko Parkova. Dakle, da, kad je 2008. godine bila građena ona gospodarska zgrada, kad je bilo prodavano Konzumu zemljište i kad se dio toga rasprčkal na onaj nepotrebni rasadnik, da ne govorim da ne ulazim što je sve tamo bilo, onda je bila ideja da će se u budućnosti napraviti aneks te zgrade gdje će se smjestiti sve ostale službe. Na žalost to do dana današnjeg nije napravljeno. Mi smo imali sada jedan mrtvi kapital. Naš dio rasadnika je ostao, onaj dio koji nam je bitan, koji je produktivan, koji ne radi minuse. Gledali smo, naša proizvodnja je radila minuse zadnjih šest, sedam godina i preseljeni su na druga mjesta. Nakon četiri pokušaja zato jer smo uzeli kredit da se napravi taj aneks, da se nam može u tih 780 negdje neto zatvorene površine napraviti pravi salon za izlaganje pogrebne opreme, skladište lijesova, cvjećara s radnim prostorom, hladnjača za prijem stranaka, ulazni prostor i čekaonica za stranke pogrebne službe, ali i kancelarije za naše radnike, svlačionice, i da naši radnici Parkova imaju uvjete kakve zaslužuju. Raspisivali smo tri put natječaj. Četvrti put se za tu parcelu od 11.637 m2 javila tvrtka Lonia i uspjeli smo dobiti cijenu od 163,50 eura po m2 odnosno gotovo 2 mil. eura se dobilo i s tim ćemo izgraditi i ovu zgradu koju smo počeli s kreditom i zanoviti sve stvari vezano uz Parkove. Dio će ići u mehanizaciju, a moramo misliti i na materijalna prava radnika i socijalne komponente. Tamo što se tiče, cijeli onaj prostor između groblja i te parcele je gradski i ona zelena površina koja ograđuje i drveće je gradsko i ništa od toga se neće rušiti. Kad ćemo dobiti prijedlog za…Vlado jel' su došli prijedlozi od njih za posebne uvjete? Kad god želite moći ćete dobiti kod mene podatke, ali uglavnom sigurno možete vidjeti da…borimo se u ove tri godine mandata da se ništa nakaradno ne radi u gradu, da nema onih suludih interpolacija i da nenaružnjujemo grad i sami znate da smo čak formirali i tzv. komisiju za lijepo, komisiju za uspješnost arhitektonskih rješenja kojim zapravo tjeramo investitore da si zaista daju truda kad rade bilo kakve takve objekte.
Evo, dobila sam djelomičan odgovor pa samo podsjećam i molim pisano, pisani trag s obzirom da sam spomenula poljske investitore i fond iz Poljske na koji je Lonia upisala hipoteku na parcelu i firma STMS-Plan d.o.o. je upisala pravo prvokupa, upisano u vlastovnici, a prema sudskom registru firma je dala izjavu o nelikvidnosti u 2023. godini. Dakle, ovaj dio da se i pripremimo na kraju krajeva, znamo jesmo li se pripremili, da znamo što se eventualno može dogoditi iznenađujuće.
Dubravka Novak
9. sjednica Gradskog vijeća 11.06.2024
Transparentni Varaždin
Prikaži
Sakrij
Jedna od naših ideja koju ste preuzeli, a očito i potpuno zaboravili i zapustili, a o kojoj sam ja već govorila i pitala. Sustav, odnosno onaj dio koji se odnosi na plaće i naknade, već mjesecima, najmanje od prosinca ne radi. Ne mogu zamisliti da se to unutar gradske uprave ne zna da to ne radi. Ako se ne zna, to je samo po sebi problematično, jer vi kao vlast stalno ističete da ste bolji i transparentniji, a nema veće stvarne transparentnosti od iskrenog i otvorenog prikaza troškova plaća, naknada, honorara i što je vrlo važno putnih troškova i naknada po putnim nalozima koji imaju veliki koruptivni potencijal, o tome smo isto govorili, ako se ne nadziru. Sjetimo se samo slučaja „Sauha“. Zato danas opet pitam zašto sustav „Transparentni Varaždin“ ne radi mjesecima, vjerojatno i više od pola godine i zašto ne prikazuje sve naknade uključujući i putne troškove i troškove po putnim nalozima koje ste obećali prije pola godine da ćete napraviti.
Gospođo Novak, nema razloga da bilo što sakrivamo, dobit ćete pisani odgovor, a ja ću se potruditi da se to stvarno u najbržem roku realizira. Imamo Ugovor sa jednom tvrtkom koja to održava i ona to mora realizirati. Dobili su nalog prije tri mjeseca, evo kaj da vam velim.
Dubravka Novak
9. sjednica Gradskog vijeća 11.06.2024
Problem onečišćenja zraka u gradu
Prikaži
Sakrij
I drugo pitanje. Već sam puno puta govorila o problemu onečišćenja zraka u gradu. Građani se već godinama žale na tegobe s disanjem i peckanjem očiju te na neugodan miris dima. Mjerne stanice kojima bi se kontinuirano mjerila kvaliteta zraka, a na kojima je platforma Budimo grad inzistirala i za koje smo dogovorili da ćete ih već davno postaviti po gradu, još nisu postavljene, već samo imamo jednu u centru grada koja je tamo više-manje besmislena. Međutim u ožujku ste izjavili da će Grad provesti posebno mjerenje kojim će se mjeriti sumporovodik, amonijak i merkaptan, a koje je trebalo početi 1. travnja i koje će trajati godinu dana. Zanima me je li navedeno posebno mjerenje kvalitete zraka počelo i kada će rezultirati? I drugo, zašto se ne mjeri razina benzopirena.
A što se tiče zraka u gradu, danas ćemo… Mi smo zapravo praktički proveli natječaj, zato jer nas je Ministarstvo odnosno Državni inspektorat, inspektor za zaštitu okoliša… Oni nemaju aparaturu, nemaju ništa da mogu otkriti tko zagađuje i onda su došli na ideju koju smo mi prihvatili, da će Grad provesti natječaj, napraviti elaborat, montirati dvije stanice za dodijavanje mirisima koje će mjeriti od benzopirena do svih neugodnih mirisa i mjerit će se, znat će se koje su ruže vjetrova i sve ostalo, a da bi to mjerenje bilo zakonito i prihvaćeno kao dokaz mora trajati šest mjeseci. Vi ćete danas u Rebalansu izglasati 50.000,00 eura za tu svrhu, zato jer toliko košta da se to provede i bit ćete obaviješteni, ja vjerujem da smo mi praktički nabavu proveli, samo ne možemo sklopiti ugovor dok nemamo osigurana sredstva u Proračunu pa ćemo onda ići u to. I ja se isto slažem, ja sam neku večer otvorio prozor i kao svi građani Grada Varaždina sam bio zgrožen mirisima. Svi pretpostavljaju da dolazi od ovog zagađivača ili onoga, ali nakon tih mjerenja i nakon svega toga ja vjerujem da ćemo biti pametniji i da će onda te podatke kad predamo Inspektoratu zaštite okoliša, da će onda oni moći djelovati.
Hvala. Evo gradonačelniče, spominjali ste smrad, neugodne mirise. Ja sam htjela, malo ću proširiti, jer nisam stigla zapravo do kraja postaviti pitanje. Mjerenje benzopirena koje je kancerogeno, hoće li se mjeriti? Ako nije na popisu, molimo da se to napravi. Zbog čega? Evo, dozvolite. Znači u travnju 2021. godine tajno mjerenje kvalitete zraka je naručio bivši gradonačelnik Čehok kojeg je napravio Institut za medicinska istraživanja i medicinu rada Zagreb. Zabilježio je u prosjeku dvostruko povišenu razinu čestica benzopirena u zraku od propisane. Dakle, ponekad je bila i peterostruko viša, a znamo da benzopiren izaziva kancerogene pojave posebice na plućima. Pa molim kad nabavljamo ove stanice, da onda mjerimo i ono što zaista šteti zdravlju naših građana. Evo samo toliko.
Dubravka Novak
5. sjednica Gradskog vijeća 28.11.2023
Godišnje nagrade
Prikaži
Sakrij
Dva pitanja. Prvo je. Gradu Varaždinu sigurno je od interesa da se Varaždinci osjećaju dobro, osobito uspješni Varaždinci koji ne žive u našem gradu, ali su uspješni na različitim područjima u nekim drugim sredinama osobito oni koji promiču kulturu. Mi nagrađujemo i danas ćemo to napraviti vjerujem, s prihvaćanjem ovog prijedloga o nagradama zaslužnim Varaždincima, ali mislim da bi možda trebalo više pažnje dati onim Varaždinkama i Varaždincima koji nam se javljaju za potpore, minimalne potpore, male financijske potpore, a koji su na putu uspješnosti. Konkretno govorim o zadnjem primjeru Anje Strelec koja već ima tri nagrade sa svjetskih filmskih festivala dokumentarnog filma. Ona vam se prije određenog vremena obratila sa zamolbom za 1.000,00 eura pomoći, da bi mogla putovati i promovirati film. Čini se da bi nam trebalo biti stalo da promovira ime našeg grada i da možda napravite nekakvu bolju filtraciju onoga što dobivate. To je prvo. Hoćete li? Eto tome dajte više pozornosti.
Gospođo Novak. Moram pogledati, ali jako veliki broj, gotovo sve što je opravdano, tko se obrati za nekakvu zamolbu za pokroviteljstvo ili donaciju, ja odobravam iz Fonda za pokroviteljstvo i donacije. Pogledat ćemo zahtjev od gđe. Strelec. Vrlo vjerojatno je u postupku i ja ne vidim razloga da ne bismo poduprli tu našu mladu umjetnicu.
Dubravka Novak
5. sjednica Gradskog vijeća 28.11.2023
Kvaliteta zraka
Prikaži
Sakrij
I drugo. Ja sam danas dobila odgovor na prošlo pitanje. Odnosi se na zrak. Budući da tu nije konkretizirano onaj dio pitanja koji se odnosi hoćete i kada naručiti mjerenje kakvoće zraka na određene čestice za koje znamo da su štetne i da postoje i kada. Budući da evo i ovoga mjeseca smo imali, jedan Europski institut je izdao priopćenje jedan dan smo imali izrazito lošu kvalitetu zraka. Dakle, očito nešto postoji. Molim vas da tome pridate pažnju. Nije dovoljno samo ono što trenutno mjeri ova naša jedna mjerna stanica. Hvala.
A što se tiče zraka, pripremi odgovor pročelniče Podbrežnički. Radiš na tome zajedno sa šefom komunalnog redarstva, g. Severom pa ćeš ti odgovoriti na ovo pitanje, a može malo prvo i zamjenik.
Odgovor vijećniku: Miroslav Marković, zamjenik gradonačelnika
Evo samo da dodam za kvalitetu zraka, vijećnici Novak. Znači, u trenutku kada smo mi, to je nekakva priča vezana za točno mjerenje, kak' veli gđa. Dubravka. Mogućnost točnog mjerenja se može, ali za one mikro čestice koje su, ajmo reći unutar ovih koje se sad mjere ima još onih koje su mogu dodatno mjeriti, koje ne love ovi klasični uređaji za mjerenje kvalitete zraka koje sad imamo. To jedini, ovlašteni su recimo Hrvatski institut za mjerenje iz Zagreba. Mi kad smo došli, slučajno su nam iz neke ladice izvukli upravo to jedno tajno mjerenje. Ne znam da li se sjećate, bilo je o tome razgovora 2021., dali naručiti bivši gradonačelnik ili tko već i kad su vidli rezultate onda su ih sakrili, nisu ih htjeli pokazati. Ali u čemu je problem? Znači, ta mjerna stanica koja je ozbiljna, je bila instalirana preko, iza Kućanske rampe u jednom privatnom dvorištu. Znači to se tako radi i mjerila je kroz, mislim da je bila negdje jesen ili zima, kroz 14 dana je mjerila zrak na toj razini, iako najnižoj razini čestica. Rezultati su bili loši, lošiji i zato ih možda nisu željeli javno prezentirati. Ali ono gdje je problem. Mi možemo naručiti to mjerenje, mislim da je to mjerenje koštalo 50.000,00 kuna u ono vrijeme, ali da bi se standardizirao uzorak i da bi to mjerenje bilo ispravno tretirano mora se četiri puta godišnje, u svakom godišnjem dobu na istoj poziciji po 14 dana postaviti takav uređaj i onda se, kako bi rekli, uravnotežuje i ispada vam da može biti „ful“ loši zrak u zimi, a u ljetu kad nema industrije, nema ničega bude na nuli i onda oni uzmu prosječnu vrijednost i ispadne da je sve super. To je isto jedan od nonsensa cijele priče. To je prva stvar. A druga stvar, vi nemate alat kao Grad. Zaista nemate alat. Vidite da mi zovemo Inspektorat kad naši ljudi vele da je zrak ne otrovan, nego smrdi, mi pošaljemo Inspektorat u poslovni subjekt za koji se sumnja da proizvodi taj smrad i oni ne mogu utvrditi ništa jer oni ne krše zakon. I tu je problem zakonodavstva općenito. Ne naše želje da nešto poduzmemo, nego poduzmete nešto, a nemate alat kao Grad da vi natjerate nekog da nešto promijeni, na žalost. I tu je taj cijeli problem, znači kojim se vrtimo u krug da li imali još jednu, pet ili deset…Znači možda ćemo dobiti saznanje da je negdje zrak lošiji i opet će netko reći da Grad ništa ne poduzima. Grad bi volio da može nešto poduzeti u svojoj ingerenciji, ali se prebacuje na Inspektorat koji onda ima svoja ograničenja isto kao i za sve druge stvari. Evo, i nije problem, možemo naručiti to istraživanje, košta, stavit ćemo, možemo se dogovoriti, to je tajna lokacija, naravno i da kroz cijelu godinu onda napravimo to istraživanje i da vidimo onda šta dalje s tim. Evo, nije problem.
Prvo zahvaljujem na odgovoru. Znamo što je bilo prije dvije godine i prije četiri godine sa inspekcijskim nalazom, ali sad ne raspravljamo o tome. Dakle, svi mi vijećnici, ja vjerujem iz bilo koje političke opcije koji su na društvenim mrežama, koji imaju kontakte s ljudima, znaju da se građani žale na ponekad zaista izrazit smrad, da neki opisuju taj smrad kao peckanje u nosu, da ne opisujem dalje. Dakle to mi svi znamo. E sad, jesmo li mi sve poduzeli, sve što možemo? Mislim da je dobro da isto tak' se svi složimo na nekoj od sljedećih sjednica, da Grad pripremi i da ćemo to prihvatiti, mjerenje, dakle, tih mikro čestica koje su bitne, koje nam govore o kakvoći zraka u smislu koliko su one zaista štetne za pluća, bla, bla, bla bla…Dakle, da to izmjerimo, da nakon toga idemo prema državi, a mi tu imamo i saborske zastupnike. Svi u strankama koji participiraju kao vijećnici imaju svoje zastupnike u parlamentu pa molim da poduzmu nešto da se zakonske promjene naprave tako da država može utjecati na one koji krše zakon.
Dubravka Novak
4. sjednica Gradskog vijeća 26.09.2023
Prikaz putnih troškova i putnih naloga na "Transparentni Varaždin"
Prikaži
Sakrij
Poštovanje, svima pozdrav. Dva imam pitanja. Na prošlom Gradskom vijeću nisam dobila nikakav odgovor na pitanje o tome zašto „Transparentni Varaždin“ ne prikazuje putne troškove i naknade na temelju putnih naloga za sve koji iz proračuna primaju plaću i podsjećam da ste to mi ostali dužni pa sad to molim u pisanom obliku. S obzirom da ste u odgovoru rekli da će se to popraviti, promijeniti, međutim promjena za sad nema pa molim pisani odgovor. Ne postoje naime nikakve zapreke za to, pogotovo ne ukoliko bi se pokušalo objašnjavati GDPR-om, a riječ je o vrlo važnom podatku za transparentnost Grada i njegovih ustanova.
Gospođo Novak dat ću vam odgovor u pisanom obliku. Već sam i rekao, meni ono, mislim sve stvari se nalaze na Transparentnom Varaždinu. Ak' su vam i putni troškovi i naknade još toliko bitni stavit ćemo i to gore, nemamo šta skrivati.
Dubravka Novak
4. sjednica Gradskog vijeća 26.09.2023
Kvaliteta zraka u gradu Varaždinu
Prikaži
Sakrij
I drugo pitanje. Već praktički godinama se pojavljuju ozbiljne sumnje u kvalitetu zraka kojeg udišemo, a povremeno teški i odbojni mirisi koji preplave grad i te sumnje podgrijavaju definitivno. Ta je tema užasno važna, ali joj aktualna vlast evo pristupa čini mi se neozbiljno i nezainteresirano, jer smo o tome mi već govorili na sjednicama Gradskog vijeća nekoliko puta, a budući da posljednjih tjedana imamo još značajniji intenzitet raznih odbojnih mirisa, a da nismo dobili od nadležnog Upravnog odjela nikakav odgovor na upit koji smo slali uz pojedine potencijalne zagađivače u istočnom djelu grada. Zanima me, što je vezano uz pojedine potencijalne zagađivače u istočnom djelu grada napravljeno? Zanima me, što se mora dogoditi, da Grad postane evo zainteresirana strana u tom pitanju i umjesto pojedinaca, zatraži ozbiljan nadzor, sam izvrši tajna mjerenja i napokon utvrdi radi li se samo o lošim mirisima koji su sami po sebi problem ili je riječ o nečemu puno ozbiljnijem. Dakle, Grad nema nadležnost, naravno, ali treba po meni biti aktivan i zainteresirana strana i poduzimati, na neki način raditi pritiske na inspekcijske službe i sve nadležne, da se utvrdi i vidi možemo li imati čišći zrak, a vjerujem da možemo.
A što se tiče kvalitete zraka radimo na tome na način, danas je bila zajednička Inspekcija zaštite okoliša i našeg šefa komunalnog i poljoprivrednog redarstva kod jedne pravne osobe za koju mi nemamo ingerenciju, ali za koju smo temeljem i prijava građana i rada naših komunalnih redara zapravo detektirali da neugodni mirisi koji dolaze sa južnim vjetrovima dolaze od te pravne osobe i radi se na tome, postupanje je i obavijestit ću vas što će napraviti Inspekcija zaštite okoliša. Ne želim sad imenovati tu pravnu osobu sa ruba, uzmimo nekakvog jugozapadnog djela Varaždina gdje definitivno ispada da se šire, od kud ispada da se šire ti mirisi, ali radi se po tome. Znači niti su bale, ja sam bio na balama puno puta, bale ne smrde više. Ima dosta zagađivača zraka i s tim, imamo te neke sastanke sa Inspekcijom zaštite okoliša smo imali i pokušavamo ih natjerati da budu aktivniji. Dat ću vam i pisani odgovor kad dobijemo zapisnike sa ovih inspekcijskih pregleda i nalaza.
Dubravka Novak
3. sjednica Gradskog vijeća 28.06.2023
Ukidanje mjesnih odbora
Prikaži
Sakrij
Poštovani gradonačelniče, zamjeniče, predsjedniče Gradskog vijeća, kolegice i kolege, službenici koji ste nam tu pri ruci kada nam to zatreba. Dobar dan svima. Dva pitanja. Jedno se odnosi na mjesne odbore, a drugi na Transparentni Varaždin.
U posljednjih nekoliko tjedana smo više puta u medijima pročitali da razmišljate o ukidanju mjesnih odbora, jer parafraziram, puno koštaju, a malo rade. S obzirom da je na današnjem dnevnom redu i točka o mjesnim odborima kojom ćemo potvrditi prestanak četverogodišnjeg mandata sadašnjim članovima vijeća, zanima me hoće li i kada će biti raspisani novi izbori, odnosno znači li šutnja na neki način o tome i ovi probni baloni da se zapravo odlučilo ukinuti ta ipak temeljna tijela demokracije građanske participacije u lokalnoj samoupravi.
Gospođa Dubravka Novak, što se tiče mjesnih odbora, imamo tu točku na dnevnom redu pa ćemo još i tamo raspraviti, ali dakle mi smo imali izbore u 4. mjesecu za Gradsko vijeće i jednostavno niti je tko imao mogućnost raspisati izbore. Izbori su se trebali održati treću, četvrtu nedjelju u svibnju. Koštali bi još 50-ak tisuća eura i nije bilo niti formiranog Gradskog vijeća koje bi moglo pokrenuti tu proceduru i zbog toga smo jednostavno odlučili da se ljudi malo odmore od izbora. Moramo samo konstatirati da je mandat postojećim mjesnim odborima prošao, a mi smo tu svi zajedno da se dogovorimo o njihovoj budućnosti.
Dubravka Novak
3. sjednica Gradskog vijeća 28.06.2023
transparentni.varazdin.hr
Prikaži
Sakrij
I drugo pitanje koje se odnosi na Transparentni Varaždin. Zašto se na portalu Transparentni Varaždin gdje se mogu vidjeti iznosi plaća, ne vide izdvojeno, ako je prikazani iznos sumiran baš svi financijski izdaci za zaposlene koji primaju plaću iz gradskog proračuna, posebice putni troškovi i iznosi plaćeni kroz putne naloge. To je područje u kojem tradicionalno ima puno prostora za klijanje sumnji pa je nužno da građani mogu jasno vidjeti kome se i što isplaćuje iz njihovih poreza. Hvala vam lijepa.
Što se tiče Transparentnog Varaždina ja ne znam evo stvarno, ja se nadam da se vide svi troškovi. Ako se neki troškovi ne vide, ja ću se potruditi da se i ti troškovi vide, ako nemamo nekakvih opet problema sa GDPR-om, jer mi svaki put nekakve takve priče prodaju, ali evo, ako stvarno nema tih troškova ja ću tražiti i od dobavljača softvera i od naših financija da se svi ti troškovi stave unutra, jer nema se što skrivati.
Dubravka Novak
2. sjednica Gradskog vijeća 05.05.2023
Parkirališna mjesta u gradu Varaždinu – VTC i Trakošćanska ulica
Prikaži
Sakrij
Poštovani gradonačelniče, predsjedniče Gradskog vijeća, kolege vijećnici, pozdrav. Eto moram reći da sam jako zadovoljna aktualnim satom osim što smo eto sami sebi odrezali nogu, pa umjesto tri pitanja, imamo dva, a nismo pet mjeseci radili. Pitanja je jako puno. Vidim da nas se puno zapravo fokusiralo i na taj VTC i na problem parkiranja i ostaloga pa ću ja krenuti od tuda i još malo dometnuti. Dakle, pozdravljam ovu inicijativu i pitanje kolegice Ivek i kolege Kosa. Tu ću još dodati i onu Trakošćansku ulicu, koja se isto javila kao problem parkiranja, kazni za parkiranja ljudi koji na određenom djelu pločnika koji ne vodi nikuda, parkiraju, dobivaju na tjednoj bazi kazne za parkiranje. Jako su ljuti, pa eto, razgovara li se o tome, odnosno na koji način ili u kojoj fazi su sad, nakon pet mjeseci, neki dogovori oko rješavanja parkinga inače u gradu osobito oko VTC-a. I kad spominjemo VTC dobila sam poruku jedne stanarke, kaže ovako: „Recite je li ovo normalno. Osam kanti i kontejnera je u tunelu, prolazu ispod moga stana, a trinaest ispod mojeg balkona.“ Riječ je o Zagrebačkoj ulici, dakle onom prolazu kud se ulazi za VTC koji je zatvoren. Da ne pričam o smradu koji se širi dolje. Ukupno dakle 20 kontejnera ima ispred i ispod svog stana, odmah ispod balkona. Ona je prva iznad prolaza pa molim da se uzme u obzir, s obzirom da sam provjerila, postoji i zakonska obveza o udaljenosti od stambenih zgrada i dvorišta tih kontejnera i kanti.
Gospođo Ivek i gospodine Kos vezano uz VTC. To je malo složenija priča. Dakle mi smo jučer imali jedan sastanak, odvjetnici Grada, odvjetnici Marlexa Pro gdje smo raspravili opcije koje postoje i na žalost moramo se opet vraćati u povijest. Ne volim se vraćati i povijest jer povijest ne možemo promijeniti. Ali, 2003. godine, 17.3. potpisali su tadašnji gradonačelnik Čehok i direktor Stanoinga Ugovor o zamjeni nekretnina kojim je formirana čestica na način kako je sada formirana. Dakle, cijeli unutarnji prostor u području oko VTC-a pripada praktički toj čestici koje je vlasnik bio Stanoing, a sada nakon što je u sudskom postupku i sudskoj dražbi to kupio Marlex Pro, vlasnik je Marlex Pro. Temeljem tog ugovora o zamjeni nekretnina izgrađena je i podzemna garaža, izgrađen je i objekat VTC-a koji je dobio građevinsku dozvolu 2005. godine, znači da se može graditi podzemna garaža i diletacija. Ta građevinska je konzumirana. Još uvijek je aktivna. Po njoj sada završava tvrtka Marlex Pro građevinu. I ono što mogu reći da, tim sporazumom piše da će se tu izgraditi javna garaža, podzemna, i javno parkiralište, ali morate biti svjesni, ja sam tražio od odvjetnika tumačenja da javno ne znači besplatno. Dakle vlasnik toga, mi smo se odlučili 1990. godine kod RH da je kod nas službeno uređenje, kapitalističko uređenje i da je privatno vlasništvo Ustavom zagarantirano i iznad svega i mi u ovom slučaju imamo situaciju da, ali to nije samo tamo situacija. Dakle, vi imate situaciju u Grabanicama, imate situaciju i u I. Mikaca i Koblenzovoj da pojedine zgrade imaju čestice, imaju prilazne ceste, parkirališta koja su u njihovom vlasništvu. U ovome slučaju, mi smo razgovarali jučer sa tvrtkom Marlex i oni pristaju na varijantu da ne zatvaraju rampama taj prostor, ali oni su vlasnici toga i oni će ići na varijantu da će kupiti električne stupiće sa daljinskim, na daljinsko upravljanje i da će ih postaviti na parkirna mjesta koja su njihova. Grad Varaždin ima česticu koja će biti, ostati u javnome režimu iza one zadnje zgrade u Kozarčevoj i praktički onaj prolaz kroz tu zgradu, znači to je javno parkiralište. Ostala sva mjesta će biti po njima u režimu naplate ili prodaje. Dakle, to je njihova poslovna odluka. Koliko su mi jučer pokazali već imaju 134 osobe u redu za kupnju ili najam parkirnog mjesta. Tamo ima parkirnih mjesta 170 nadzemnih i 240 parkirnih u garaži. Dakle, nije problem da nema parkirnih mjesta. Koristilo se 20 godina. Nevjerojatno je da su se radile parcelacije, da je sve to rađeno, da nikad nitko nije dao nikakvu zabilježbu, nikakvu primjedbu. Formirana je takva čestica, ta čestica ima građevinsku dozvolu, ta čestica je prodana i neke stvari ispravljati u prošlost je praktički nemoguće. Postoji jedna od opcija o kojoj smo razgovarali, da, ali s time bi napravili presedan da Grad ide proglasiti javnim dobrom cestu koja prolazi, ali u tom slučaju mora po cijeni sudskog vještaka obeštetiti tvrtku Marlex Pro, dakle, s time se ne dobiva, znači Grad, sada tvrtka Marlex Pro mora održavati tu cestu, čistiti ju i ostalo, npr. i u zimi. Ako si netko slomi nogu, onda je odgovoran Marlex Pro, nije odgovoran Grad Varaždin. Takvih situacija imamo i u Grabanicama i u Ive Mikca i otvorili bi određenu i Pandorinu kutiju. Zapravo, mi bismo potrošili po nekakvim procjenama možda i 1 mil. eura da kupimo neku cestu, ali parkirna mjesta nismo s time riješili niti dobili, a ako proglasimo javno dobro, što postoji mogućnost da ovo Gradsko vijeće napravi, mora po procjeni sudskog vještaka isplatiti tvrtki Marlex Pro vrijednost tog zemljišta koje je građevinsko zemljište, jer je dio građevinske parcele po građevinskoj dozvoli. Ona je cesta u naravi, a tako da će biti vjerojatno umanjena cijena, ali one procjene koje sam ja prvi dobio, s time bi si zapravo otvorili jedan presedan i onda bismo morali neke takve stvari raditi i po drugim dijelovima grada. Ono što još želim reći da u ovom Gradu je 2019. godine bilo 27.000 registriranih vozila. Neki dan sam dobio od MUP-a da ih imamo 31.000. Dakle u četiri godine, 4.000 vozila više. Ovaj grad jednostavno nije projektiran i nije koncipiran na način da može izdržavati takvu količinu vozila. Stanari kad kupuju stanove, većinom i svugdje po ostalim gradovima kupuju i parkirna mjesta. U ovom slučaju, stanari su 20 godina uživali blagodati besplatnog parkiranja, ali jednostavno mi nemamo alat ni mehanizam. Gledaju naše pravne službe i naši odvjetnici dal' postoje nekakve mogućnosti, ali varijanta koju smo uspjeli dogovoriti dakle, da ne postavlja ograde, nego da ide isključivo sa stupićima, gdje će ljudi moći iznajmiti ili kupiti mjesta nadzemna. To znači da se ostavi nesmetani prolaz, mislim da je to najviše što smo u ovom trenutku mogli napraviti.
Da se nadovežem na pitanje koje je bilo vezano uz ostale parkinge u gradu. Mi imamo onu nesretnu koncesiju do 2037. godine. Mi ne možemo raditi bilo šta po tom koncesijskom ugovoru, uvoditi kao što smo na primjer mislili da ćemo kod groblja nešto rješavati preko tvrtke Parkovi zato jer isključivo i uvijek sve moramo ponuditi tvrtki Best in parking, odnosno Crtorad. S njima smo došli kroz razgovore do toga i napravili smo koncept parkirnih blokova. Dakle jadan od parkirnih blokova je bio Prešernova, jedan od parkirnih blokova bi bio Trakošćanska, jedan bi bio ne znam vrlo vjerojatno na S. Vukovića i onaj dio, jedan bi bio možda na Banfici. Bili bi raznih boja i naši sugrađani bi uz nekakvu ne veliku naknadu, od nekakvih možda 6 eura mjesečno imali u tom bloku da ih zaštitimo, npr. pogotovo Prešernova i Trakošćanska. Tu je veliki priliv ljudi koji dolaze raditi u grad. Dakle, tamo bi za sve ostale bila normalna naplata parkinga, a za ove stanare oni bi imali nekakvu povlaštenu mjesečnu cijenu karte. To je zapravo jedini model kojega možemo napraviti da stanarima, znači onda ne bi bilo toliki pritisak dnevnih migranata na ta parkirališta i onda bi stanari imali, jer smo izbrojali broj vozila. Velim vam, broj vozila raste neslućenom brzinom. Zbog toga i radimo ove nekakve strategije mobilne urbanosti. Pokušavat ćemo sve više da ljudi koriste druga prijevozna sredstva, jer zaista grad postaje zakrčen vozilima.
Dubravka Novak
2. sjednica Gradskog vijeća 05.05.2023
Transparentnost javnih natječaja za zapošljavanje – IV. Osnovna škola
Prikaži
Sakrij
Još jedna stvar Budimo grad jako inzistira na transparentnosti i natječajima, javnim natječajima, zapošljavanjem. Moje pitanje je potaknuto svojevrsnim skandalom na IV. Osnovnoj školi, koji je nastao nakon što je prosvjetna inspekcija aktivirana od savjesne i odgovorne članice Školskog odbora, utvrdila je zabrinjavajući dugi niz ozbiljnih nezakonitosti, zabranila dva zapošljavanja zbog ozbiljnih propusta u provođenju natječaja. A budući da se sve to događalo, prosvjetna inspekcija je utvrdila i postoje sumnje na pogodovanje na jednoj tako ozbiljnoj stvari kao što je natječaj za zapošljavanje. Samo podsjećam, rješenje ovog inspekcijskog nadzora osim više neusklađenosti Pravilnika škole s više Zakona, u oba natječaja utvrđena je višestruka povreda Zakona i općeg akta, a u natječaju za radno mjesto voditelja računovodstva postavljena je i sumnja, da je natječaj raspisan na način da se određeni broj osoba koje bi zasigurno bile dovoljno kvalificirane za obavljanje poslova voditelja računovodstva, a priori niti ne prijave na natječaje.
Jeste li zadovoljni radom svojih članica svoje stranke u Školskom odboru? Hoćete li tražiti njihovu odgovornost, odgovornost pročelnica odgovornih i hoćete li konačno pristati na naš prijedlog da se postupak kandidiranja bazira na javnom pozivu? Hvala. Oprostite što sam bila duga.
Što se tiče ovoga na IV. osnovnoj školi, želim reći da ni jednog ravnatelja nisam ja ili, jel' bio uopće koji natječaj da je školski odbor u ovom mandatu postavljao ravnatelja? Dakle svi ravnatelji rade autonomno. Ravnatelji imaju u školskim odborima tri člana iz svoje sredine, dakle zaposleni i sindikati daju tri člana, tri člana daje osnivač, to je Grad i jednoga daju roditelji. I taj jedan kojeg daju roditelji većinom isto tako podržava ravnatelja, tako da mi kao osnivači imamo tri od sedam i niti možemo, a niti želimo utjecati na bilo kakve kadrovske odluke. Ako je netko nešto pogriješio i napravio, ja ću tražiti od nadležne pročelnice D. Vusić koja je nadležna za osnovno školstvo da kontaktira ravnateljicu i da dobije pisani izvještaj o tome što se dogodilo, ali mi kao osnivač se jednostavno u to ne petljamo. Evo, toliko od mene.
Nisam zadvoljna, molim pisani odgovor.
1. lipnja 2023.