Pitanja članova Gradskog vijeća

Pitanja članova Gradskog vijeća i odgovori na postavljena pitanja

Ažurirano na dan: 15.12.2025. u 12.12 sati
Dorotea Strelec 4. sjednica Gradskog vijeća 25.11.2025
Uvođenje sustava javnih bicikala u Grad Varaždin
Prikaži Sakrij

Hvala. Lijep pozdrav svima. Imam jedno pitanje za gradsku vlast, a to je da li razmišljate o uvođenju sustava javnih bicikala u grad Varaždin pošto je poznato da se grad naziva „gradom bicikala“ no na žalost duži niz godina nosimo naziv „grad ukradenih bicikala“. Mislim da, ako bismo napravili kratku anketu samo u ovoj prostoriji, da bi nas bilo više koji bi mogli reći da im je barem jedan bicikl ukraden. U mom slučaju su to bila tri bicikla, tako da na Banfici je to kontinuiran problem, a o ukupnim brojkama vjerojatno niti nemamo točne podatke jer građani često ni ne prijavljuju policiji krađu jer ni ne očekuju da će krivci biti nađeni i kažnjeni, a bicikli vraćeni. Ujedno bih podsjetila da je sam dogradonačelnik nedavno bio sudjelovao na europskoj konferenciji posvećenoj državnoj mobilnosti u Litvi i prema priopćenju za medije, danoj od strane Grada piše da se posebno istaknuo terenski obilazak biciklima kroz Vilnius, koji je bio organiziran za sudionike konferencije s ciljem prikaza dobre prakse u integraciji biciklističkih rješenja u urbano planiranje. Gradska je vlast stoga imala priliku iskusiti sustav javnih bicikala iz prve ruke, a koliko ja razumijem, cilj je dobrih praksi da se iste uvedu i lokalno. S obzirom na sve navedeno, možemo li u idućoj godini očekivati pokretanje potrebnih koraka da se sustav javnih bicikala uvede u Varaždinu tijekom ovog mandata. Oni su teži od klasičnih bicikala, imaju ugrađene lokatore tako da bi se spriječile krađe. Dobro postavljena mreža stanica bi poboljšavala bolje urbano kretanje, povećala prometovanje biciklima. Za ljude koji koriste taksije ne bi više morali čekati pola sata. Ujedno bi se utjecalo na smanjenje problema parkinga osobnih vozila, jer vjerujem da sama nova garaža to neće uspjeti riješiti u potpunosti, a i ne moramo ići do Litve, imamo primjere grada Zagreba pa čak i manjeg grada - Križevci. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Gospođo Strelec, vama će odgovoriti zamjenik, ali ja bi samo rekao da smo mi radili neka istraživanja. Problem u gradu Varaždinu je da Varaždincima javni bicikli nisu interesantni, a mi nemamo dovoljan broj turista da bi se to isplatilo. Dakle, nema kuće u Varaždinu koja nema više bicikla nego što ima stanara i nisam siguran da bi ta cijela priča zaživjela, a turistički nismo toliko jaki da bi turisti to koristili, ali bude vam odgovorio gospodin Marković.

 

Odgovor vijećniku: Miroslav Marković, zamjenik gradonačelnika

Ja imam tu dio ostatka pitanja za Doroteu vezano za bicikle i javni servis. Ja bih rekao, da, vi znate da sam ja na neki način isto biciklist koji se brine o toj, zajedno s Nevenom, biciklističkoj infrastrukturi. Da, idem okolo i gledam primjere pozitivne prakse, ali kad dođe do situacije da je nešto, da su cifre koje se traže za uvođenje javnih bicikala takve da moramo razmisliti dobro, onda na kraju čovjek dobro…Evo i mogu vam dati podatke. Mi smo u drugom mjesecu 2025. godine, znači ove godine imali razgovore vezano za slični sustav kao što su uveli u Zagrebu. Došli su nam s ponudom, znači praktički isti provajder nas je tražio ukupno 430.000,00 eura za 100 bicikala. Samo održavanje tih bicikala na 10 lokacija po 10 bicikala bi bilo 180.000,00 eura godišnje. Znači, uspoređujući se sa Zagrebom otprilike je to isto. Ali, Zagreb je pun k'o brod i u Zagrebu je, ajde možemo čak i opravdati ovu priču oko turizma u Zagrebu, ali je tamo puno manja tradicija bicikliranja i puno manje ljudi ima bicikala. Kao što znate, svi mi imamo bicikle i vozimo se, ali je puno lošija biciklistička infrastruktura na kojoj sadašnja zagrebačka gradska vlast radi ubrzano da poboljša tu biciklističku infrastrukturu, da bi ljude udobrovoljila da uopće idu na bicikle jer je dobra biciklistička infrastruktura uvjet da ljudi budu sigurni, da se osjećaju sigurno, da onda idu na te bicikle. Grad Varaždin ne može dati tol'ke novce za 100 javnih bicikala na 10 mjesta koji će…pitanje je opravdanosti i ekonomičnosti tih bicikala, a vjerujte mi da je bilo iole zdrave logike ja bi rekao prvi gradonačelniku da idemo u to s obzirom da bi nam to sigurno dalo na neki način…čak je bilo i sufinanciranje Fonda, ali s obzirom da smo u osmici imamo vrlo malo sufinanciranje Fonda i vjerujte mi, evo mi smo, ja kad sam rekao tu cifru, kad smo vidjeli, a i sa ljudima koji se bave, rekli smo jednostavno da je to preskupo u ovom trenutku za Grad koji nema takvu potrebu za tim javnim servisom. Ako će biti prilike, kad bi to mogli dobiti besplatno ili ono da smo se mogli aplicirati na nekakav projekt gdje bi bilo barem ne znam pedeset, šezdeset, sedamdeset posto sufinanciranja, onda bi išli u to. Evo, u ovom trenutku zbog takvih previsokih, po meni, neopravdanih troškova, onda bi nas, vi bi rekli super, netko drugi bi nas prozivao zbog jednostavno neracionalnog trošenja proračunskih sredstava. Mi vodimo brigu. Ja vam osobno mislim da je to Zagreb platil preskupo, mislim da je to katastrofa. Oni su za 2000 bicikala, 10 milijuna eura dali. Znači, kad to pretvorite u nekakav… i plus se plaća znači održavanje, to je jako, jako skupo. Ok, Zagreb je, kad gledate, ima jako velike prihode u odnosu na Grad Varaždin i najveći porez u državi i sve to skupa i najviše uprihoduje od poreza na dohodak od svih ostalih i oni si to mogu dozvoliti. Ja mislim da si možda i moraju na neki način, da bi potaknuli dodatno ljude zajedno sa biciklističkom infrastrukturom da se sjednu na bicikle, jer imaju kaos u prometu kao što vidite u ovim zadnjim danima. Isto kao kad se kod nas dogodi da je bilo koja cesta, žila kucavica u gradu se obnavlja, mi imamo isto problem, ali ono što je u Zagrebu je ustvari jako, jako teško opisivo uopće u ovom trenutku. Evo imate sad Vjesnik. Slavonska avenija je u prekidu, znači to je kolaps. Vjerujte mi, idem gotovo svaki dan ili svaka dva dana i jako teško se je probiti. Tako da, u ovom trenutku, hvala, hvala istim ovim provajderima, ali „ne hvala“ u ovom trenutku. Nadam se da sam vam dovoljno dobro, mogu vam čak i ponudu poslati pa ju možete pogledati, ako mi ne vjerujete.

 

Dorotea Strelec 3. sjednica Gradskog vijeća 09.09.2025
Smanjenje uporabe jednokratne plastike i uvođenje održivih rješenja
Prikaži Sakrij

Hvala. Lijep pozdrav svima. Prije svega, ja bi se nadovezala na komentar kolegice Huzjak i također želim pohvaliti organizaciju ovogodišnjeg Špancirfesta. Pozivanje Bajage u vremenima u do sad neviđenih otkazivanja koncerata pa čak i samih festivala kojima svjedočimo, a posebno pozdravljam i suradnju sa Humanom Novom, socijalnom zadrugom iz Čakovca koja je izrađivala službene majice festivala što je izvrstan primjer pozitivnog društvenog i ekološkog utjecaja. Ali nastavno na ekološki utjecaj prema podacima policije i kao što smo čuli sad, zapravo da je ovogodišnji Špancir posjetilo gotovo preko 300.000 ljudi i, iako je riječ o odličnim brojkama, ako uzmemo u obzir da svaka osoba konzumira samo jedno piće na koncertima ili štandovima s hranom i pićem izuzev Vinskog grada, govorimo o stotinama tisuća jednokratnih plastičnih čaša koje završe kao otpad u tih 10 dana. Primjeri dobre prakse već postoje od INmusic-a, Pula Film Festivala, Adventa u Splitu 2024., ali i naš lokalni KVART festival kojeg organizira P4 u suradnji s Gradom gdje je sustav višegradnih čaša uspješno uveden. Dodatno Plan gospodarenja otpadom Republike Hrvatske od 2023. do 2028. jasno potiče smanjenje uporabe jednokratne plastike i uvođenje održivih rješenja pa je moje pitanje hoće li Grad poduzeti konkretne korake da već za idući Špancirfest, ali i za sve druge manifestacije koje Grad i gradske tvrtke organiziraju i sufinanciraju ili su im pokrovitelji poput nadolazećeg adventa u Varaždinu, proslave 1. maja, Dravskog kotlića i drugih uvede, odnosno uvjetuje ugovorima zakupoprimcima obavezno korištenje višekratnih čaša uz sustav kaucije ili biorazgradivih.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Ja bi se odmah sad možda nadovezao i na gđu. Doroteu Strelec. Jako mi je drago da ste primijetili ovo s Humana Nova. Dakle, naše majice je ove godine izrađivala jedna socijalna udruga i oni su mislili da će uspjeti prodati majica za nekakvih uzmimo 3.500,00 do 5.000,00 eura. To su u prva dva dana napravili. Dodatno su štampali majice i jako sam sretan što sam sudjelovao u njihovoj rođendanskoj proslavi predzadnji dan i donio im tortu jer je to jedna sjajna socijalna udruga i mislim da takve suradnje treba njegovati.

 

Dorotea Strelec 3. sjednica Gradskog vijeća 09.09.2025
Uvođenje obaveznog zdravstvenog odgoja
Prikaži Sakrij

Drugo pitanje, pošto je počela školska godine zanima me razmišlja li Grad o uvođenju obaveznog zdravstvenog odgoja o kojem smo kolega Lukavečki, kolegica Huzjak i ja mogli čuti u Gradu Rijeci kao prvom pilotiranju, a uvodi ga i Grad Zagreb od ove školske godine. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Gospođo Strelec, vama sam u principu… osim građanski, zdravstveni odgoj. Ova uprava je uvela građanski odgoj i radimo i pripremamo i ja vjerujem da ćemo sa školskom godinom 2026./2027. krenuti i sa zdravstvenim odgojem u našim osnovnim školama, jer mislim, slažem se apsolutno s vama da je to jedna od stvari koju moramo omogućiti našim đacima.

Dorotea Strelec 2. sjednica Gradskog vijeća 17.06.2025
Uvođenje digitalnih potpisa u Upravu
Prikaži Sakrij

Zahvaljujem. Imam dva pitanja. Prvo bih htjela pitanje, odnosno prijedlog, jel' moguće uvesti digitalne potpise općenito u rad gradskih uprava, službi, tijela pa i javnih ustanova. Vidjela sam, da zapravo evo predsjednik Gradskog vijeća koristi digitalni potpis što pozdravljam, ali dokumente i materijale koje dobivamo za recimo današnju sjednicu od 28 točaka s preko 70 dokumenata. Dio njih je skeniran što se može zapravo riješiti uvođenjem digitalnih potpisa kad bi dobivali one PDF dokumente koji su pretraživi ne samo zbog rada nas u Gradskom vijeću, već i zbog građanki i građana koji bi vjerojatno određene stavke u materijalima htjeli pretraživati. Bile su neke tablice koje smo dobili, koje su zbog skeniranosti loše čitljive pa evo, predlažem ako se može uvesti ili kompletna digitalizacija potpisa i dobivanje čitljivih PDF-ova ili ako ne, da onda samo ona potpisna stranica bude skenirana, a sve ostalo da bude PDF pretraživo.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

I gospođo Dorotea, vi ste prvi pitali, a zadnji ste na redu za odgovor. Slažem se sa digitalnim potpisom. Anice, uvodimo to. Anice, možeš se uključiti pa reci. Ajde, da čujemo, pročelnica Mušanović.

Odgovor vijećniku: Anica Mušanović, pročelnica Upravnog odjela za poslove gradonačelnika i Gradskog vijeća

Lijep pozdrav svima. Uvodimo digitalni potpis. Vidite da neki dokumenti već jesu potpisani, a što se tiče ovih čitljivih PDF formata spremamo kao PDF tako da bi trebala većina biti čitljiva, osim možda jedan ili dva dokumenta koji su bili veći, ali ostalo radimo na tome da bude čitljivo. A digitalni potpis, svakako i što prije.

Dorotea Strelec 2. sjednica Gradskog vijeća 17.06.2025
Igralište Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar
Prikaži Sakrij

Drugo pitanje je vezano uz problem Centra za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar. Naime, njihovi vanjski tereni nisu u korištenju gotovo dvije školske godine. Evo sad završava ova školska godina. Nakon rada, nakon nastave, znači u poslijepodnevnim satima, navečer i za vikend dolaze drugi ljudi, okupljaju se na tom prostoru. Ima puno smeća, ali to nije toliki problem koliko razbijeno staklo. Bile su nađene i igle. Problem je ovdje zapravo niska ograda pa postavljam pitanje jel' moguće, jel' bi Grad ovdje bio spreman uskočiti da se ovaj problem riješi i zbog uništavanja imovine poput golova koji su uništeni, zbog ograde koja je bila i rezana i uništavana i zbog sigurnosti same djece, ali i drugih ljudi da se nešto ne desi, da se ne mora preuzimati odgovornost. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Što se tiče Centra „Tomislav Špoljar“. Ja sam tu dvojakih mišljenja. Skuplja nam se po svim tim našim dječjim igralištima, skupljaju se ljudi koji se tamo trebaju igrati i ja sam za to da se naša djeca igraju i na II. osnovnoj i na VI. osnovnoj i kod Centra Tomislav Špoljar, ali imamo problem u večernjim satima i meni je to ovoga… Već smo s policijom radili na tome. Radili su oni, preventivno su išli gledati… i na II. osnovnoj bio je neko vrijeme kaos i moramo te stvari rješavati, ali ja nisam za takvu baš potpunu represiju, da sad to ogradimo i da se nitko iz tog djela grada ne bi mogao igrati i koristiti tim igralištem, da napravimo takvu ogradu da je samo za đake. Ja sam više za to da probamo i naše komunalne redare i policiju i sve angažirati, da u noćnim satima se to ne zloupotrebljava. Da vam ne velim, da sam vidio slike, kad smo imali, sad ove subote smo imali Festival dvorišta. To kaj je bilo, na kaj je ličio Stančićev trg u subotu u 6 ujutro, ovoga, su mi slali slike, katastrofa. Evo događa se i po trgovima i po ulicama, ali to je odraz kulture ljudi. Ja bi radije išao na varijantu, mislim, nije problem da mi tamo ogradimo, zaključamo i nitko to ne može koristiti. Ja mislim da bi trebali i građani i djeca susjedstva i POS naselja i ostalih to koristiti. Više sam za to da idemo u smjeru i s policijom i komunalnim redarima, idemo raditi par noćnih akcija. Imali smo sad neke akcije na Korzu vezano uz bicikliste. Sjećate se, slao sam sad dopise Woltu, Boltu, Glovu. Dva dana poslušaju, treći dan opet svi jure. Imali smo policajce na motorima jedan dan, bome su vam napisali solidan broj kazni, ali da li na drugi način možemo riješiti, evo ne znam. Evo tol'ko od mene. Ja mislim da sam iscrpio i vrijeme i vaše živce, tako da…