24. listopad 2025. | Autor: Tena Domjan

Jubilarna 10. Međunarodna znanstvena konferencija CRODMA 2025 započela na FOI-ju u Varaždinu: fokus na umjetnoj inteligenciji i personaliziranom marketingu

Na Fakultetu organizacije i informatike (FOI) u Varaždinu danas je započela jubilarna 10. Međunarodna znanstvena konferencija CRODMA 2025, u organizaciji Hrvatske udruge za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), u suradnji s FOI-jem Sveučilišta u Zagrebu i brojnim akademskim partnerima.

Konferencija, koja se tradicionalno održava u Varaždinu, okuplja istraživače i stručnjake iz područja marketinga, informatike i digitalne transformacije. Ovogodišnji program obuhvaća teme poput digitalnog marketinga, big data marketinga, umjetne inteligencije u marketingu i drugih aktualnih područja. Prihvaćeni znanstveni i stručni radovi objavljeni su u e-Zborniku radova, dok su odabrani radovi publicirani i u znanstvenom časopisu CroDiM.

Među pozvanim predavačima ove godine istaknuli su se:

  • Izv. prof. dr. sc. Dijana Oreški (Sveučilište u Zagrebu, FOI), koja je u predavanju „Kako generativna umjetna inteligencija i LLM-ovi pomažu da govorite jezikom svojih kupaca?“ predstavila primjenu velikih jezičnih modela (LLM) i RAG pristupa u autentičnoj i kontekstualno bogatoj komunikaciji brendova s kupcima.
  • Prof. dr. sc. Antun Biloš (Ekonomski fakultet Osijek) održao je predavanje „Razotkrivanje dinamike povjerenja u umjetnu inteligenciju i ljudskih pristranosti“, u kojem je istaknuo važnost razumijevanja povjerenja u AI sustave te utjecaj ljudskih pristranosti na njihovo prihvaćanje.
  • Dino Oreški (Digital marketing & eCommerce Strategist, Upping Zone / eCommerce Hrvatska) u svom je predavanju „Internet bez klika“ prikazao najnovije trendove u digitalnom marketingu i e-trgovini, s naglaskom na optimizaciju korisničkog putovanja, maksimiziranje konverzija i korištenje podataka u donošenju marketinških odluka.

Konferenciji je prisustvovao gradonačelnik Varaždina, dr. sc. Neven Bosilj, koji je istaknuo važnost održavanja ovog događanja u Varaždinu:

„Veliko mi je zadovoljstvo što Varaždin, grad bogate povijesti i obrazovanja, bude domaćin jubilarnog desetog izdanja Međunarodne znanstvene konferencije CRODMA. Čestitam profesoru Damiru Dobriniću na organizaciji i 10. godišnjici. Tema umjetne inteligencije iznimno je aktualna i važna. Ona mijenja način na koji živimo, učimo i radimo, ali zahtijeva odgovoran i promišljen pristup.“

Predsjednik udruge CRODMA, prof. dr. sc. Damir Dobrinić, naglasio je značaj ovogodišnjeg jubilarnog izdanja:

„Deseto izdanje CRODMA konferencije predstavlja važan trenutak u našem kontinuiranom nastojanju da povežemo znanstvenu zajednicu i industriju. Ove godine fokusiramo se na personalizirani marketing u eri umjetne inteligencije, što je područje koje rapidno mijenja način poslovanja i interakcije s korisnicima.“

Dekanica FOI-ja, prof. dr. sc. Marina Klačmer Čalopa, istaknula je interdisciplinarnu vrijednost i doprinos konferencije:

„CRODMA 2025 donosi jedinstvenu priliku za interdisciplinarnu suradnju između ekonomista, marketinških stručnjaka i IT istraživača. Tema personaliziranog marketinga u eri umjetne inteligencije otvara nova istraživačka pitanja, ali i konkretne izazove u praksi – od etičkih i sigurnosnih aspekata do kreiranja učinkovitih strategija za korisničko iskustvo.“

Konferencija CRODMA 2025 još jednom potvrđuje važnost povezivanja znanosti i prakse te promicanja suvremenih trendova u digitalnom marketingu i primjeni umjetne inteligencije.