16. travanj 2013.

Gradonačelnik o kanalima komunikacije gradske vlasti s građanima i zainteresiranom javnosti

okrugli stol o komunikaciji image transparency

16.04.2013.-Varaždinski gradonačelnik Goran Habuš sudjelovao je danas na okruglom stolu „"Kako unaprijediti komunikaciju između građana i tijela lokalne samouprave“ kojeg su zajedno organizirali Varaždinska županija i Transparency International Hrvatska. Istaknuo je kako Varaždinci kroz nekoliko otvorenih i učinkovitih kanala mogu komunicirati s gradskom upravom i u kratkom roku dobiti sve informacije vezane uz rad gradskih vlasti.
Iznio je i konkretne brojke vezane uz zahtjeve za pristup informacijama, odnose s javnošću, komunikaciju preko web stranice, Gradskih reklamacijsko- informacijski centar te prijeme građana.
U 2012. godini u Gradu Varaždinu zaprimljena su 34 zahtjeva za ostvarivanje prava na pristup informacijama - 25 zahtjeva prihvaćeno i riješeno u zakonskom roku od 15 dana, 4 zahtjeva su ustupljena nadležnom tijelu, 4 zahtjeva su odbijena rješenjima o odbijanju, 2  zahtjeva odbijena su sukladno  članku 8. stavku 1. Zakona, 1 zahtjev odbijen je sukladno članku 8. stavku 2. Zakona, dok je 1 zahtjev odbijen sukladno članku 15. stavku 3. točka 1. Zakona o pravu na pristup informacijama. Na jedno rješenje o odbijanju zahtjeva korisnik je izjavio žalbu drugostupanjskom tijelu, Agenciji za zaštitu osobnih podataka, čije rješavanje još u tijeku. Jedan zahtjev dostavljen je na dopunu, sukladno članku 16. Zakona.
Lani je iz Grada Varaždina poslano 250 priopćenja (vijesti, najava), a odgovoreno je na više od 200 novinarskih upita.
Početkom 2012. godine Grad Varaždin krenuo je s redizajniranim, preglednijim službenim web stranicama Grada Varaždina koje se svakodnevno ažuriraju. Posebnost stranice je rubrika „Kako vam možemo pomoći“ -tražite li obrasce ili informacije o tome kako i kome podnijeti zahtjev za izdavanje dozvola, odobrenje ili samo informacije o statusu zemljišta; želite predati zahtjev za produženje radnog vremena ili pak ostvariti pravo na donaciju za novorođeno dijete, sve ćete to pronaći na jednom mjestu laganim pretraživanjem.
Link na rubriku:http://www.varazdin.hr/hr/ikone/kako-vam-mozemo-pomoci?
U komunikaciji se vrlo učinkovitim pokazao i GRIC, Gradski reklamacijsko informacijski centar, sustav  koji omogućuje građanima Grada Varaždina da, korištenjem samo jednog telefonskog broja putem pozivnog centra  0800 0042 ili putem Internet stranica, komuniciraju s gradskim službama i trgovačkim društvima. Sustav funkcionira na način da prijavljuju probleme, reklamacije i postavljaju upite na usluge čije je rješavanje sadržano i obuhvaćeno Katalogom usluga koje pruža Grad Varaždin, s mogućnošću da dobiju povratne i relevantne informacije vezane uz rješavanje prijavljenih problema, reklamacija i upita. U 2012.  putem GRICA zaprimljeno je 376  reklamacija građana, od kojih je dosada riješeno ili zatvoreno njih 283. Najveći broj reklamacija odnosio se na upite Elektri Varaždin (održavanje javne rasvjete), komunalnom redarstvu Grada (zbrinjavanje otpada s javnih površina, uređenje javnih površina, neodržavanje privatnih parcela, parkiranje na javnoj površini, držanje peradi u centru grada…), a ostale reklamacije odnosile su se na upite oko uređenja kolnika i nogostupa, udarnih rupa na prometnicama, rad prometne signalizacije, odvoz otpada.
 Uz sve, to Grad Varaždin možete pronaći i na Facebooku: http://www.facebook.com/home.php#!/GradVz?fref=ts