24. ožujak 2025. | Autor: Maja Hrešć

Gradonačelnik Bosilj s ministrom Butkovićem obišao radove na obnovi željezničke pruge

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak je posjetio Varaždin te obišao radove koji su započeli u sklopu projekta obnove dionice željezničke pruge u ukupnoj duljini od 90 kilometara, a uključuju 74,7 kilometara dionice Kloštar – Koprivnica – Varaždin te 11,8 kilometara dionice Varaždin – Čakovec.

Radove su s ministrom obišli gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj, župan Varaždinske županije Anđelko Stričak i predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić te ostali suradnici.

Ukupna vrijednost radova iznosi 190 milijuna eura, a financira se uz pomoć kredita Europske investicijske banke.

Potpredsjednik Vlade i ministar Oleg Butković istaknuo je da se danas u Hrvatskoj pokrenuo veliki investicijski ciklus obnove i izgradnje željezničke infrastrukture, koja iznosi više od 1,5 milijardi eura. „U neposrednoj blizini gradi se jedan veliki projekt, to je projekt na mediteranskom koridoru – Križevci – Koprivnica – mađarska granica koji će biti gotov do kraja godine. Obnova ove regionalne pruge, što će trajati otprilike 40 mjeseci, pomoći će da Varaždin bude što prije na tome koridoru. U tom smislu riječ je o zaista velikom projektu, ali i o investicijski najvećoj dionici kada govorimo o regionalnim i lokalnim prugama.“ – rekao je ministar Butković te nastavio kako se paralelno s obnovom i građenjem pruga nabavljaju i novi vlakovi te svaki mjesec dođe jedan ili dva nova vlaka pa se s modernizacijom voznog parka nastavlja i dalje.

Gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj naglasio je kako je riječ o kapitalnoj investiciji kojom će se Grad Varaždin približiti Zagrebu te će se skratiti putovanje za više od sat vremena. „Grad Varaždin kao centar sjevera Hrvatske danas nažalost nema direktnu željezničku liniju do Zagreba. Ili se presjeda u Zaboku ili u Koprivnici te putovanje traje od 2.5 sata na više. Ovo je kapitalna investicija, obnovom pruge Varaždin – Koprivnica i spojem na mediteransku spojnicu, Grad Varaždin će se približiti Zagrebu na vremensku udaljenost od 1.5 sat, a možda i kraće. Zato pozdravljam ovaj projekt i pozdravljam suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture, ali i s Upravom HŽ-a s kojima surađujemo i zajednički smo dvije godine projektirali kako bi riješili ključni infrastrukturni problem u gradu Varaždinu, a to je Kućanska rampa. Uskoro smo pred izdavanjem građevinske dozvole.“ – rekao je gradonačelnik dr. sc. Neven Bosilj. Zahvalio je stoga Upravi HŽ-a i svima koji su sudjelovali i doprinijeli da se dođe do konačnog rješenja.

„Prošli tjedan izdana je građevinska dozvola za izgradnju brze ceste Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina, za prvu dionicu Varaždin - Cerje Tužno, tako da očekujemo da će izvođač radova biti uvedeni u posao za dva do tri tjedna. Danas pak ovdje obilazimo radove na projektu obnove pruge od Kloštra preko Koprivnice, Ludbrega, Varaždina do Čakovca čija je ukupna vrijednost 190 milijuna eura.“ – rekao je župan Anđelko Stričak i dodao kako će se time omogućiti kraće putovanje vlakom od Varaždina u Ludbrega do Koprivnice, a potom i prema Zagrebu. „Treba podsjetiti i da je Županijska skupština prošli tjedan usvojila 4. izmjene i dopune Prostornog plana Varaždinske županije, kojim smo u prostorno-plansku dokumentaciju uvrstili trasu brze pruge, tzv. Lepoglavsku spojnicu, a ujedno je dana mogućnost izgradnje dodatnog industrijskog kolosijeka u Brezju, uz prugu Zaprešić – Čakovec, a za utovar i istovar robe za potrebe gospodarstva pogotovo kontejnerske robe. Sve te investicije su bitne i na korist našim građanima.“ – istaknuo je župan Stričak.

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić pojasnio je kako se austrijska tvrtka koja će obavljati radove dokazala kao dobra tvrtka tako da su uvjereni da će radove sigurno završiti u roku. „Mi ćemo ovih dana raspisati natječaj za idejna rješenja modernizacije pruge od Zaboka do Varaždina, a nismo odustali ni od lepoglavske spojnice. Napravili smo studijsku dokumentaciju koja je sada malo stavljena sa strane jer želimo prvo riješiti sve glavne koridore i regionalne pruge, a nakon toga gradit ćemo i to.“ – rekao je Kršić.