24. listopad 2013.

Dođite na Festival tikve

FESTIVAL TIKVI

24.10.2013.-Konferencijom za novinare u varaždinskoj Gradskoj  gradskoj tržnici najavljeno je održavanje Festivala tikve koji će biti održan u petak i subotu, 25. i 26. listopada. Susret s novinarima iskorišten je također za najavu projekta Tržnica na stolu te još dvije manifestacije na tržnici: Bez zelja nema veselja i izbor najkumice. Uz Predraga Ciglara, direktora tržnice ovim projektima govorio je i Vjeran Radelić, zamjenik varaždinskog gradonačelnika koji je istaknuo:

Sada više nije slučajnost da su i na državnoj razini financijski prepoznati projekti Gradske tržnice Varaždin, koja posljednjih godina razvija i uspješno realizira mnoge inovativne projekte vezane uz djelatnost kojom se bavi.

Jedan od njih je i „Tržnica na stolu“, projekt koji njeguje autohtonost domaćih, seljačkih proizvoda i kojeg su brojni posjetitelji prepoznali kao „plac kakav je nekad bil“, a za kojeg je Ministarstvo turizma ove godine izdvojilo čak 190 tisuća kuna.
Uz tradiciju, domaći ugođaj i okus starine povezan je i „Festival tikve“, dvodnevna manifestacija kojoj je Grad Varaždin jedan od pokrovitelja. Pozivam sve Varaždince da dođu na Varaždinski plac, ovog petka i subote, degustiraju, druže se i zabave.

Projekte i manifestacije varaždinske gradske tržnice na konferenciji su podržali i predstavnica ureda Turističke zajednice Grada Varaždina Smiljana Mlakar i predstavnik varaždinske županije Dragutin Vincek, pročelnik UO za poljoprivredu i zaštitu okoliša varaždinske županije

FESTIVAL TIKVE 2013.

Mjesto održavanja - Varaždinski plac, A. Šenoe, Varaždin
Datum održavanja - Petak 25.10. 2013. i  Subota 26. 10. 2013. godine
Vrijeme održavanja - Petak od 15 sati do 17 sati,  Subota 9 - 11 sati

Gradska tržnica d.o.o. zajedno s Gradom Varaždinom, Turističkom zajednicom Grada Varaždin i Varaždinskom županijom, organizira i ove godine  FESTIVAL TIKVE.
Festival tikve će se odžati 25. i 26. listopada 2013. godine na varaždinskom placu.

Želja nam je da tijekom festivala približimo posjetiteljima ne samo običaje koji nas vežu uz tikvu nego i pridodamo značaj samoj tikvi koja ima bitnu ulogu u našoj prehrani te da im prezentiramo kroz festival koliko tikva i proizvodi od tikve mogu imati veliki utjecaj na zdravu prehranu a samim time i na naše zdravlje. Poseban naglasak je na prezentaciji i edukaciji naših najmlađih, školaraca, da njih educiramo o važnosti domaćih i zdravih namirnica koje mogu naći na tržnici jer vidimo da djeca i mladi vrlo rijetko dolaze na tržnicu te da se sve manje susreću s domaćim, zdravim namirnicama, koje mogu naći na tržnici.

Festival Tikve je dio projetka Centar Živi te se nadamo, želja nam je, da navedenom manifestacijom privućemo na tržnicu, odnosno u centar grada što veći broj domaćih i stranih turista koji će s manifestacijom Festival tikve, bar djelomično, upoznati se s tradicijskom baštinom našeg kraja.

                         
PROGRAM MANIFESTACIJE

Petak 25.10. 2013.

13 sati - početak radionice ukrašavanja tikvi od strane sekcije - kulinarska umjetnost pri  Hrvatskom kuharskom savezu
14.45sati - nastup nižeg uzrasta folklornog društva CTK
15.15 sati - početak natjecanja u ukrašavanju tikvi
  - djeca osnovnih škola Grada i Žu
15.30  sati -otvorenje Festivala Tikve
  - direktor Gradske tržnice
  - predstavnik Grada Varaždina
  - predstavnik Varaždinske Županije

15.45 sati  - Nastup Jacques Houdek i Štigleci
15.45 sati  - degustacija jela i specijaliteta od tikvi - domjenak
       - podrumski dio upravne zgrade gradske tržnice
17.00 sati - završetak natjecanja u ukrašavanju i proglašenje najboljih ekipa

Subota 26.10. 2013.

9.30sati - nastup puhačkog orkestra KUD Lepoglava
10.00sati - natjecanje Najtikva 2013. - proglašenje najveće tikve - vrijedne nagrade
10.30  sati -nastup tamburaškog orkestra Centra tradicijske kulture
10 - 11 sati - podjela više od 300 komada mufina od tivki za najmlađe - PODRAVKA - prezentacija proizvoda i jela od tikvi
 
NAZIV PROJEKTA:   „Tržnica na stolu“ 
Opis  projekta
U razvijenim zemljama EU sve se veći značaj pridodaje različitim oblicima izravne prodaje seljačkih proizvoda i usluga koji imaju tradicijsku vrijednost, što znači da imaju i veću dodatnu vrijednost na tržištu. Takvi specifični proizvodi malih proizvodnih serija traže i poseban način marketinga i prodaje. Jedan od inovativnih načina prodaje je i ekskluzivni prostor u tradicionalnom stilu koji daje osjećaj topline i iskonske vrijednosti proizvodima koji podsjećaju na „bakinu kuhinju“ i vraćaju nas kroz paletu mirisa i boja u djetinjstvo. Upravo su tržnice mjesta gdje se okupljaju proizvođači hrane koji nude svoje tradicionalne poljoprivredno-prehrambene proizvode, ali i usluge seoskog turizma.  
Takav vid ponude i prodaje nalaže da se u sklopu tržnice uspostavi kušaona tradicionalnih i autentičnih seljačkih proizvoda sa vinotekom i ponudom turističkih usluga koje pruža seoski prostor. Znači da bismo na jedan vrlo konkretan i uvjerljiv način (kušanje, prodaja i prezentacija proizvoda) mogli predstaviti sve vrijednosti ruralnog prostora sa turističkom ponudom na mjestu gdje je velika koncentracija turista.  Ponuđači navedenih proizvoda i usluga su obiteljska poljoprivredna gospodarstva iz cijele regije, koja na taj način dobivaju mogućnost boljeg marketinga, izravne prodaje i veće dodatne vrijednosti  svojih proizvoda. To će pak u konačnici rezultirati ukupnom većom zaradom, te mogućnošću širenja proizvodnje (novi proizvodi, nova radna mjesta i dr.) i na taj način podići vrijednost turističke ponude i očuvanja ruralnog prostora našega kraja. Isto tako navedeni projekt zasigurno će obogatiti turističku ponudu grada i županije i na taj način privući još više turista u naš kraj.
Naši krajevi nude cijelu paletu tradicionalnih proizvoda i usluga koji odražavaju kulturu i nude autentični gastronomski doživljaj za sve građane, a posebno je to otkriće za turiste. Spomenut ćemo samo neke, većini poznate proizvode: purek z Bednje, kiselo zelje, hajdina kaša, svježi kravlji sir i vrhnje, medene rakije, medeni ocat, makovnjača, bućino ulje, vina, i drugi domaći proizvodi i specijaliteti.
Gradska tržnica Varaždin posjeduje objekt u stilu stare tradicijske kuće koju smo obnovili te uredili i obnovili STARI BOLTANI PODRUM koji ima sve pretpostavke za kvalitetnu prezentaciju tradicionalnih proizvoda, te će se prostor urediti za te namjene. Navedeni prostor nalazi se u strogoj gradskoj jezgri koja je pod zaštitom konzervatorskog odjela Ministarstva kulture. Urediti će se u skaldu sa zahtjevima konzervatora, a s namjenom da se u njemu u tradicionalnom stilu prezentira spomenička baština grada Varaždina i tradicionalna jela i pića cijele regije. Osim toga u tom prostoru predstaviti će se i turistička ponuda grada Varaždina i cijele regije.
CILJ i MISIJA ovog projekta je obnovom kulturne graditeljske baštine podići ukupnu turističku ponudu Varaždina uvođenjem novog turističkog sadržaja, ali isto tako prezentirati turističku ponudu cijele regije.  Ostali ciljevi koji će se realizirati putem projekta su povećanje vrijednosti seljačkih proizvoda, te veća informiranost i korištenje turističke ponude ruralnih krajeva. Možemo konstatirati da će tim projektom grad Varaždin obogatiti turističku ponudu novim sadržajem kakvog nema ne samo u gradu nego i u čitavoj regiji.