Pitanja članova Gradskog vijeća

Pitanja članova Gradskog vijeća i odgovori na postavljena pitanja

Ažurirano na dan: 03.05.2024. u 07.50 sati
Biserka Ivek 4. sjednica Gradskog vijeća 26.09.2023
Pitanje parkinga u gradu
Prikaži Sakrij

Ja ću biti nešto kraća. Poštovani gradonačelniče, zamjeniče, predsjedniče kao i kolegice i kolege vijećnici. Vidjeli smo da se u proteklom razdoblju ponovno aktualiziralo pitanje parkinga u gradu, odnosno u gradskim kvartovima. Zato me zanima, kao i stanare, normalno, u kojoj je fazi rješenje problema parkiranja u stambenim zonama Zagrebačka, Prešernova, Trakošćanska. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Vezano uz parking u gradu, gospođo Ivek. Danas imamo jednu od točaka gdje ćemo imenovati Povjerenstvo. Mi imamo veliki problem da imamo koncesiju do 2037. godine. Naše stručne službe su bile i prošli tjedan na sastanku u Ministarstvu financija da se vidi kakve su opcije oko tog Ugovora o koncesiji i toliko su nam ruke zavezane da je to gotovo nemoguće. Onaj koji je to sklopio 2007. godine je zapravo imao namjeru da svaku buduću vlast onemogući o upravljanju parkirnim mjestima u gradu Varaždinu i situacija je takva da smo pronašli jedan zajednički jezik sa koncesionarom. Do kraja godine ćemo uvesti parkirne blokove, morat ćemo imenovati to Povjerenstvo. U ovom trenutku je procjena financijskog učinka uvođenja stambenih blokova, parkirnih blokova na koncesiju koji ne smije premašiti 10% vrijednosti koncesije za što imamo neke grube analize i to kreće i krenut ćemo sa stambenim blokovima i Trakošćanska i Prešernova i ovdje u centru grada Vrazova, gdje će dobiti povlaštene karte stanari, a svi ostali će plaćati normalnu cijenu parkiranja. Na taj način ćemo povećati za nekakvih, sedamstotinjak parkirnih mjesta pod naplatom, ali će stanari imati mogućnost da puno lakše dođu do svoga parkirnog mjesta. Ono što sam već prije napomenuo, to je da porast broja vozila u gradu je enorman, da smo došli sa 27.000 vozila od prije četiri godine na 31.000 registriranih vozila na 44.000 stanovnika u gradu i da jednostavno Grad nije koncipiran da ima toliko vozila i parkirnih mjesta. Ljudi trebaju, i zbog tog razloga želimo što više forsirati biciklizam. Zato smo išli na ovo rješenje u Šenoinoj ulici. Želimo da ljudi što više i hodaju, da žive zdravije, a ne da se voze od 500 do 1 km do grada ili do radnog mjesta svojim vozilom.

Biserka Ivek 3. sjednica Gradskog vijeća 28.06.2023
Podzemna garaža kod Malog placa
Prikaži Sakrij

Poštovani gradonačelniče, zamjeniče, predsjedniče, kolegice i kolege vijećnici. Obraćam se u ime stanara koji koriste podzemnu garažu kod Malog placa u ulici B. Radića i mole za pomoć u rješavanju problema. Prostor garaže se ne održava, nailaze na uginule životinje, rasvjetna tijela su potrgana, svugdje je okolo smeće. Drugi problem je broj pakirnih mjesta, jer, iako se kupi godišnja parkirna karta to nije garancija za parkiranje. Tako da vas molim za pomoć u rješavanju ovih njihovih problema.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Što se tiče pitanja vijećnice Ivek vezano uz Mali plac. Imamo u petak sastanak s Best in parkingom. Kao što znate, do 2037. godine, bilo šta vezano uz varaždinska parkirališta mi ne možemo donositi, ni jednu odluku donijeti samostalno, bez dogovora sa koncesionarom. Dakle, do 2037. godine Best in parking plaća 174.500,00 kuna godišnje koncesije i izgradio je i podzemnu garažu na Kapucinskome trgu i do onda, do 2037. moramo apsolutno sve stvari rješavati s njima. Mi pripremamo uvođenje parkirnih blokova za stanare u pojedinim dijelovima grada, a znamo i za problem. Koliko ja znam gospodin Podbrežnički je naručio pregled Malog placa, gornje površine na način da se sanira ta garaža da ne bi bilo više propuštanja vode i ostaloga, a sa ekipom iz Best in parkinga ćemo razmotriti ove vaše primjedbe koje ste dali oko parkiranja i uputit ćemo vam pisani odgovor nakon tog sastanka.

Nezadovoljstvo vijećnika: traženi pisani odgovor

12. rujna 2023.

Pisani odgovor

Biserka Ivek 2. sjednica Gradskog vijeća 05.05.2023
Parkirališna mjesta u gradu Varaždinu – posebno mjesta uz VTC
Prikaži Sakrij

Poštovani gradonačelniče, predsjedniče, kolegice i kolege vijećnici. Znamo da je u gradu veliki problem s parkirališnim mjestima, već poznat, već dosta dugo od prije. U zadnje vrijeme se zbog takve problematike vrlo često spominje VTC. Stanari očekuju da će se gradska uprava sukladno najavama uključiti u sprječavanju takvog problema. Obzirom da ste gradonačelniče bili na tom mjestu, koji su planovi, koji su dogovori, jer ste i razgovarali sa stanarima. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Gospođo Ivek i gospodine Kos vezano uz VTC. To je malo složenija priča. Dakle mi smo jučer imali jedan sastanak, odvjetnici Grada, odvjetnici Marlexa Pro gdje smo raspravili opcije koje postoje i na žalost moramo se opet vraćati u povijest. Ne volim se vraćati i povijest jer povijest ne možemo promijeniti. Ali, 2003. godine, 17.3. potpisali su tadašnji gradonačelnik Čehok i direktor Stanoinga Ugovor o zamjeni nekretnina kojim je formirana čestica na način kako je sada formirana. Dakle, cijeli unutarnji prostor u području oko VTC-a pripada praktički toj čestici koje je vlasnik bio Stanoing, a sada nakon što je u sudskom postupku i sudskoj dražbi to kupio Marlex Pro, vlasnik je Marlex Pro. Temeljem tog ugovora o zamjeni nekretnina izgrađena je i podzemna garaža, izgrađen je i objekat VTC-a koji je dobio građevinsku dozvolu 2005. godine, znači da se može graditi podzemna garaža i diletacija. Ta građevinska je konzumirana. Još uvijek je aktivna. Po njoj sada završava tvrtka Marlex Pro građevinu. I ono što mogu reći da, tim sporazumom piše da će se tu izgraditi javna garaža, podzemna, i javno parkiralište, ali morate biti svjesni, ja sam tražio od odvjetnika tumačenja da javno ne znači besplatno. Dakle vlasnik toga, mi smo se odlučili 1990. godine kod RH da je kod nas službeno uređenje, kapitalističko uređenje i da je privatno vlasništvo Ustavom zagarantirano i iznad svega i mi u ovom slučaju imamo situaciju da, ali to nije samo tamo situacija. Dakle, vi imate situaciju u Grabanicama, imate situaciju i u I. Mikaca i Koblenzovoj da pojedine zgrade imaju čestice, imaju prilazne ceste, parkirališta koja su u njihovom vlasništvu. U ovome slučaju, mi smo razgovarali jučer sa tvrtkom Marlex i oni pristaju na varijantu da ne zatvaraju rampama taj prostor, ali oni su vlasnici toga i oni će ići na varijantu da će kupiti električne stupiće sa daljinskim, na daljinsko upravljanje i da će ih postaviti na parkirna mjesta koja su njihova. Grad Varaždin ima česticu koja će biti, ostati u javnome režimu iza one zadnje zgrade u Kozarčevoj i praktički onaj prolaz kroz tu zgradu, znači to je javno parkiralište. Ostala sva mjesta će biti po njima u režimu naplate ili prodaje. Dakle, to je njihova poslovna odluka. Koliko su mi jučer pokazali već imaju 134 osobe u redu za kupnju ili najam parkirnog mjesta. Tamo ima parkirnih mjesta 170 nadzemnih i 240 parkirnih u garaži. Dakle, nije problem da nema parkirnih mjesta. Koristilo se 20 godina. Nevjerojatno je da su se radile parcelacije, da je sve to rađeno, da nikad nitko nije dao nikakvu zabilježbu, nikakvu primjedbu. Formirana je takva čestica, ta čestica ima građevinsku dozvolu, ta čestica je prodana i neke stvari ispravljati u prošlost je praktički nemoguće. Postoji jedna od opcija o kojoj smo razgovarali, da, ali s time bi napravili presedan da Grad ide proglasiti javnim dobrom cestu koja prolazi, ali u tom slučaju mora po cijeni sudskog vještaka obeštetiti tvrtku Marlex Pro, dakle, s time se ne dobiva, znači Grad, sada tvrtka Marlex Pro mora održavati tu cestu, čistiti ju i ostalo, npr. i u zimi. Ako si netko slomi nogu, onda je odgovoran Marlex Pro, nije odgovoran Grad Varaždin. Takvih situacija imamo i u Grabanicama i u Ive Mikca i otvorili bi određenu i Pandorinu kutiju. Zapravo, mi bismo potrošili po nekakvim procjenama možda i 1 mil. eura da kupimo neku cestu, ali parkirna mjesta nismo s time riješili niti dobili, a ako proglasimo javno dobro, što postoji mogućnost da ovo Gradsko vijeće napravi, mora po procjeni sudskog vještaka isplatiti tvrtki Marlex Pro vrijednost tog zemljišta koje je građevinsko zemljište, jer je dio građevinske parcele po građevinskoj dozvoli. Ona je cesta u naravi, a tako da će biti vjerojatno umanjena cijena, ali one procjene koje sam ja prvi dobio, s time bi si zapravo otvorili jedan presedan i onda bismo morali neke takve stvari raditi i po drugim dijelovima grada. Ono što još želim reći da u ovom Gradu je 2019. godine bilo 27.000 registriranih vozila. Neki dan sam dobio od MUP-a da ih imamo 31.000. Dakle u četiri godine, 4.000 vozila više. Ovaj grad jednostavno nije projektiran i nije koncipiran na način da može izdržavati takvu količinu vozila. Stanari kad kupuju stanove, većinom i svugdje po ostalim gradovima kupuju i parkirna mjesta. U ovom slučaju, stanari su 20 godina uživali blagodati besplatnog parkiranja, ali jednostavno mi nemamo alat ni mehanizam. Gledaju naše pravne službe i naši odvjetnici dal' postoje nekakve mogućnosti, ali varijanta koju smo uspjeli dogovoriti dakle, da ne postavlja ograde, nego da ide isključivo sa stupićima, gdje će ljudi moći iznajmiti ili kupiti mjesta nadzemna. To znači da se ostavi nesmetani prolaz, mislim da je to najviše što smo u ovom trenutku mogli napraviti.

Da se nadovežem na pitanje koje je bilo vezano uz ostale parkinge u gradu. Mi imamo onu nesretnu koncesiju do 2037. godine. Mi ne možemo raditi bilo šta po tom koncesijskom ugovoru, uvoditi kao što smo na primjer mislili da ćemo kod groblja nešto rješavati preko tvrtke Parkovi zato jer isključivo i uvijek sve moramo ponuditi tvrtki Best in parking, odnosno Crtorad. S njima smo došli kroz razgovore do toga i napravili smo koncept parkirnih blokova. Dakle jadan od parkirnih blokova je bio Prešernova, jedan od parkirnih blokova bi bio Trakošćanska, jedan bi bio ne znam vrlo vjerojatno na S. Vukovića i onaj dio, jedan bi bio možda na Banfici. Bili bi raznih boja i naši sugrađani bi uz nekakvu ne veliku naknadu, od nekakvih možda 6 eura mjesečno imali u tom bloku da ih zaštitimo, npr. pogotovo Prešernova i Trakošćanska. Tu je veliki priliv ljudi koji dolaze raditi u grad. Dakle, tamo bi za sve ostale bila normalna naplata parkinga, a za ove stanare oni bi imali nekakvu povlaštenu mjesečnu cijenu karte. To je zapravo jedini model kojega možemo napraviti da stanarima, znači onda ne bi bilo toliki pritisak dnevnih migranata na ta parkirališta i onda bi stanari imali, jer smo izbrojali broj vozila. Velim vam, broj vozila raste neslućenom brzinom. Zbog toga i radimo ove nekakve strategije mobilne urbanosti. Pokušavat ćemo sve više da ljudi koriste druga prijevozna sredstva, jer zaista grad postaje zakrčen vozilima.