Pitanja članova Gradskog vijeća

Pitanja članova Gradskog vijeća i odgovori na postavljena pitanja

Ažurirano na dan: 21.11.2024. u 07.45 sati
Biserka Ivek 10. sjednica Gradskog vijeća 03.09.2024
Špancirfest - rezultati u brojkama
Prikaži Sakrij

Hvala. Poštovani predsjedniče, gradonačelniče, zamjeniče, kolegice i kolege. U nedjelju je završio Špancirfest. To je naš festival dobrih emocija koji je normalno ponovno oduševio i za koji sam čula puno pohvala šetača, odnosno građana. Zbilja čestitam svima koji su sudjelovali u toj organizaciji, pogotovo ženskoj ekipi Turističke zajednice Varaždin na odlično odrađenom poslu. Zanima me, imate li možda već neke konkretne brojke, obzirom da se već u javnosti na veliko spominje da je ovo jedan od rekordnih Špancirfesta

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Vezano uz pitanje gospođe Ivek, uz Špancirfest. Zaista zvuči već pomalo otrcano. Svake godine velimo najbolje, ali stvarno svake godine to ispada sve bolje i bolje. Dovoljno se samo sjetiti, evo kad je došao premijer na Špancirfest da je sljedeći dan sjednicu Vlade otvorio sa riječima: „Jučer sam bio u Varaždinu na Špancirfestu i bilo je sjajno.“ I sa još nekoliko pohvala prije nego je krenuo dalje. Ministar turizma mi je pisao dan dva poslije iz Pariza gdje je otišao na otvaranje Paraolimpijskih igara, da, bilo je sjajno, jedva čekam da se vidimo na adventu. Predsjednik Milanović, sad govorim, nama su svi gosti izuzetno bitni, predsjednik Milanović nije mogao vjerovati jer se slikao valjda sa 100 ljudi. Od toga nitko nije bio praktički Varaždinac, jer su to bili od stranaca iz Istre, iz Splita. Dakle, ovo je turistička manifestacija gdje zaista nama dolaze turisti. To je jedan veliki uspjeh. Mi smo pokušavali, jer smo imali povećani broj npr. za izvođača za Rock operu, nismo ih mogli nigdje smjestiti. Zvali smo po Međimurju i onda su nam neki rekli…njihovi smještajni kapaciteti, da veli kad mi imamo ne znam Porcijunkolovo, soba imamo praznih koliko hoćete. Sad nismo mogli naći u Nedelišću, nismo mogli naći slobodnu sobu za izvođače. Naš Studentski dom sa 850 kreveta je bio pun, svi hoteli su bili puni, apsolutno sve je bilo puno. Ja se nadam da je bilo svima lijepo i zanimljivo. I ono što je jako bitno, prošle godine smo krenuli sa autobusnim prijevozom, besplatnim. To nema ni jedan festival. Ove godine smo proširili na tri lokacije. Dakle, za goste iz Zagreba su kretali sa Autosajma preko tamo kod bazena i na Trg slobode, a gosti iz Slovenije su s parkirališta kod Branke kretali prema Banus placu. Prošle godine smo imali 1.500 prevezenih putnika. Svaki početak je težak. Ove godine preko 12.000. Dakle, porast od osam puta, ali to znači tri do četiri tisuće automobila manje u gradskom centru, a ja vjerujem, bez obzira što se mnogi trude iz oponentskih političkih krugova, kad ćemo dobiti ovih sedam električnih autobusa i tri punionice gdje smo ispunili sve uvjete, a da bi neki dušebrižnici željeli da nas se diskvalificira. Ne postoji ni jedan način da nas se makne iz tog natječaja. Kad ćemo izgraditi normalan autobusni gradski promet s modernim električnim autobusima i punionicama to će biti jedan veliki preokret i za nas građane ne samo za vrijeme Špancirfesta nego za svih 365 dana što se tiče od odlaska i dolaska na posao.

Biserka Ivek 9. sjednica Gradskog vijeća 11.06.2024
Poteškoće u pregovorima sa sindikatom predškolskog odgoja i osnivača
Prikaži Sakrij

Hvala. Poštovani predsjedniče Vijeća, gradonačelniče, zamjeniče, kolegice i kolege vijećnici, imam dva pitanja.

Upoznati smo sa situacijom da u drugim lokalnim sredinama postoje poteškoće u pregovorima između Sindikata predškolskog odgoja i osnivača, a vezano za povećanje plaća tetama, odnosno odgojiteljicama i odgojiteljima. Možete li nas informirati o rezultatima dogovora tu kod nas u Varaždinu.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Gospođo Ivek, vezano uz dječje vrtiće. Dakle, mi smo u pregovorima i želimo ispoštovati sva prava radnika dječjih vrtića. Ono što se događalo prije mene neću komentirati, ali njima nisu povećavana materijalna prava10 godina. Za vrijeme moje Uprave povećana su im primanja, dakle plaće i dodaci otprilike 30%. Ispoštovat ćemo i ovu uredbu Vlade, ali moraju znati i kolegice iz HDZ-a koje se pozivaju na neke stvari da Vlada daje za jedno dijete u vrtiću u gradu Varaždinu svojom velikodušnošću 18 eura. Ekonomska cijena djeteta u gradskim vrtićima je 520 eura isključivo zbog toga jer moramo uskladiti… Dakle, do sad su odgojiteljice sa VSS-om imale koeficijent 1,3 i 900,00 eura osnovicu. Sad dižemo osnovicu i to će biti jedna od stvari u ovom Rebalansu na 947,00 koliko je državna, ali koeficijent ide na 2,01. I to su ogromni novci, više od milijun eura koje moramo izdvojiti, a u Proračunu za sljedeću godinu i to će biti još dodatnih 2 mil. eura, zato jer je, ja se slažem s tim da sve treba platiti odgojiteljice i kuharice i sve koji rade u vrtiću, ali mislim da je apsurdna situacija da Vlada donosi odluke koliko moramo platiti, a u tome ne sudjeluje. Isti slučaj je i sa vatrogascima koji nas isto ove godine… Ja isto smatram da oni zaslužuju, ali znate tko plaća vatrogasce? Središta Županija koje imaju Javne vatrogasne postrojbe i oni koštaju nas ove godine 1 mil. eura praktički više, njihova materijalna prava. Što se tiče vrtića, znači svi moraju znati, roditelji plaćaju 117 eura, država plaća 18 eura, a gotovo 390 eura plaća Grad po djetetu. To je ono što sam vam mislio reći na ovo vaše pitanje.

Biserka Ivek 9. sjednica Gradskog vijeća 11.06.2024
Europski grad stabala
Prikaži Sakrij

I drugo pitanje. Grad Varaždin je proglašen Europskim gradom stabala. Kakva je to titula i što ona znači i kada će se saditi 1000 stabala iz projekta Varaždin pod krošnjama? Hvala

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Što se tiče Europskog grada stabala, to je jedna sjajna nagrada i jedno sjajno priznanje za Grad Varaždin i za našu tvrtku Parkove. Ja ću s ponosom sljedeći petak na Europskoj konferenciji koja se održava u Zadru preuzeti The European City of the Trees i tako ćemo naslijediti Antverpen, prije toga Amsterdam, Beč kao gradove koji se posebno brinu o svojim drvećima i o svojem...dakle, na toj konferenciji će zajedno sa mnom sudjelovati i direktorica Parkova i ja čestitam i njoj i čestitam svim zaposlenicima Parkova, zato jer je žiri rekao da mi imamo zaista sveobuhvatan pristup upravljanju drvećem, da imamo zaista educirane radnike koji rade na tome i da prema mišljenju žirija Grad Varaždin predstavlja uzoran primjer upravljanju gradskim stablima. Još jednom čestitam zaposlenicima Parkova i svima koji brinu o ljepoti našeg Varaždina. Evo, samo da kao jednu digresiju napomenem, da vrlo često dobivam ili pritužbe ili pohvale na svoje emailove, na svoje ne znam od messengera do čega dalje, da je nevjerojatno koliko ljudi izvan Varaždina koji dolaze u Varaždin, povratno ostavljaju informacije, da nisu bili već dugo u ljepšem, čišćem, uređenijem gradu, iako neki naši vijećnici uporno pokušavaju to predstaviti drugačije.

Biserka Ivek 4. sjednica Gradskog vijeća 26.09.2023
Pitanje parkinga u gradu
Prikaži Sakrij

Ja ću biti nešto kraća. Poštovani gradonačelniče, zamjeniče, predsjedniče kao i kolegice i kolege vijećnici. Vidjeli smo da se u proteklom razdoblju ponovno aktualiziralo pitanje parkinga u gradu, odnosno u gradskim kvartovima. Zato me zanima, kao i stanare, normalno, u kojoj je fazi rješenje problema parkiranja u stambenim zonama Zagrebačka, Prešernova, Trakošćanska. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Vezano uz parking u gradu, gospođo Ivek. Danas imamo jednu od točaka gdje ćemo imenovati Povjerenstvo. Mi imamo veliki problem da imamo koncesiju do 2037. godine. Naše stručne službe su bile i prošli tjedan na sastanku u Ministarstvu financija da se vidi kakve su opcije oko tog Ugovora o koncesiji i toliko su nam ruke zavezane da je to gotovo nemoguće. Onaj koji je to sklopio 2007. godine je zapravo imao namjeru da svaku buduću vlast onemogući o upravljanju parkirnim mjestima u gradu Varaždinu i situacija je takva da smo pronašli jedan zajednički jezik sa koncesionarom. Do kraja godine ćemo uvesti parkirne blokove, morat ćemo imenovati to Povjerenstvo. U ovom trenutku je procjena financijskog učinka uvođenja stambenih blokova, parkirnih blokova na koncesiju koji ne smije premašiti 10% vrijednosti koncesije za što imamo neke grube analize i to kreće i krenut ćemo sa stambenim blokovima i Trakošćanska i Prešernova i ovdje u centru grada Vrazova, gdje će dobiti povlaštene karte stanari, a svi ostali će plaćati normalnu cijenu parkiranja. Na taj način ćemo povećati za nekakvih, sedamstotinjak parkirnih mjesta pod naplatom, ali će stanari imati mogućnost da puno lakše dođu do svoga parkirnog mjesta. Ono što sam već prije napomenuo, to je da porast broja vozila u gradu je enorman, da smo došli sa 27.000 vozila od prije četiri godine na 31.000 registriranih vozila na 44.000 stanovnika u gradu i da jednostavno Grad nije koncipiran da ima toliko vozila i parkirnih mjesta. Ljudi trebaju, i zbog tog razloga želimo što više forsirati biciklizam. Zato smo išli na ovo rješenje u Šenoinoj ulici. Želimo da ljudi što više i hodaju, da žive zdravije, a ne da se voze od 500 do 1 km do grada ili do radnog mjesta svojim vozilom.

Biserka Ivek 3. sjednica Gradskog vijeća 28.06.2023
Podzemna garaža kod Malog placa
Prikaži Sakrij

Poštovani gradonačelniče, zamjeniče, predsjedniče, kolegice i kolege vijećnici. Obraćam se u ime stanara koji koriste podzemnu garažu kod Malog placa u ulici B. Radića i mole za pomoć u rješavanju problema. Prostor garaže se ne održava, nailaze na uginule životinje, rasvjetna tijela su potrgana, svugdje je okolo smeće. Drugi problem je broj pakirnih mjesta, jer, iako se kupi godišnja parkirna karta to nije garancija za parkiranje. Tako da vas molim za pomoć u rješavanju ovih njihovih problema.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Što se tiče pitanja vijećnice Ivek vezano uz Mali plac. Imamo u petak sastanak s Best in parkingom. Kao što znate, do 2037. godine, bilo šta vezano uz varaždinska parkirališta mi ne možemo donositi, ni jednu odluku donijeti samostalno, bez dogovora sa koncesionarom. Dakle, do 2037. godine Best in parking plaća 174.500,00 kuna godišnje koncesije i izgradio je i podzemnu garažu na Kapucinskome trgu i do onda, do 2037. moramo apsolutno sve stvari rješavati s njima. Mi pripremamo uvođenje parkirnih blokova za stanare u pojedinim dijelovima grada, a znamo i za problem. Koliko ja znam gospodin Podbrežnički je naručio pregled Malog placa, gornje površine na način da se sanira ta garaža da ne bi bilo više propuštanja vode i ostaloga, a sa ekipom iz Best in parkinga ćemo razmotriti ove vaše primjedbe koje ste dali oko parkiranja i uputit ćemo vam pisani odgovor nakon tog sastanka.

Nezadovoljstvo vijećnika: traženi pisani odgovor

12. rujna 2023.

Pisani odgovor

Biserka Ivek 2. sjednica Gradskog vijeća 05.05.2023
Parkirališna mjesta u gradu Varaždinu – posebno mjesta uz VTC
Prikaži Sakrij

Poštovani gradonačelniče, predsjedniče, kolegice i kolege vijećnici. Znamo da je u gradu veliki problem s parkirališnim mjestima, već poznat, već dosta dugo od prije. U zadnje vrijeme se zbog takve problematike vrlo često spominje VTC. Stanari očekuju da će se gradska uprava sukladno najavama uključiti u sprječavanju takvog problema. Obzirom da ste gradonačelniče bili na tom mjestu, koji su planovi, koji su dogovori, jer ste i razgovarali sa stanarima. Hvala.

Odgovor vijećniku: dr. sc. Neven Bosilj, gradonačelnik

Gospođo Ivek i gospodine Kos vezano uz VTC. To je malo složenija priča. Dakle mi smo jučer imali jedan sastanak, odvjetnici Grada, odvjetnici Marlexa Pro gdje smo raspravili opcije koje postoje i na žalost moramo se opet vraćati u povijest. Ne volim se vraćati i povijest jer povijest ne možemo promijeniti. Ali, 2003. godine, 17.3. potpisali su tadašnji gradonačelnik Čehok i direktor Stanoinga Ugovor o zamjeni nekretnina kojim je formirana čestica na način kako je sada formirana. Dakle, cijeli unutarnji prostor u području oko VTC-a pripada praktički toj čestici koje je vlasnik bio Stanoing, a sada nakon što je u sudskom postupku i sudskoj dražbi to kupio Marlex Pro, vlasnik je Marlex Pro. Temeljem tog ugovora o zamjeni nekretnina izgrađena je i podzemna garaža, izgrađen je i objekat VTC-a koji je dobio građevinsku dozvolu 2005. godine, znači da se može graditi podzemna garaža i diletacija. Ta građevinska je konzumirana. Još uvijek je aktivna. Po njoj sada završava tvrtka Marlex Pro građevinu. I ono što mogu reći da, tim sporazumom piše da će se tu izgraditi javna garaža, podzemna, i javno parkiralište, ali morate biti svjesni, ja sam tražio od odvjetnika tumačenja da javno ne znači besplatno. Dakle vlasnik toga, mi smo se odlučili 1990. godine kod RH da je kod nas službeno uređenje, kapitalističko uređenje i da je privatno vlasništvo Ustavom zagarantirano i iznad svega i mi u ovom slučaju imamo situaciju da, ali to nije samo tamo situacija. Dakle, vi imate situaciju u Grabanicama, imate situaciju i u I. Mikaca i Koblenzovoj da pojedine zgrade imaju čestice, imaju prilazne ceste, parkirališta koja su u njihovom vlasništvu. U ovome slučaju, mi smo razgovarali jučer sa tvrtkom Marlex i oni pristaju na varijantu da ne zatvaraju rampama taj prostor, ali oni su vlasnici toga i oni će ići na varijantu da će kupiti električne stupiće sa daljinskim, na daljinsko upravljanje i da će ih postaviti na parkirna mjesta koja su njihova. Grad Varaždin ima česticu koja će biti, ostati u javnome režimu iza one zadnje zgrade u Kozarčevoj i praktički onaj prolaz kroz tu zgradu, znači to je javno parkiralište. Ostala sva mjesta će biti po njima u režimu naplate ili prodaje. Dakle, to je njihova poslovna odluka. Koliko su mi jučer pokazali već imaju 134 osobe u redu za kupnju ili najam parkirnog mjesta. Tamo ima parkirnih mjesta 170 nadzemnih i 240 parkirnih u garaži. Dakle, nije problem da nema parkirnih mjesta. Koristilo se 20 godina. Nevjerojatno je da su se radile parcelacije, da je sve to rađeno, da nikad nitko nije dao nikakvu zabilježbu, nikakvu primjedbu. Formirana je takva čestica, ta čestica ima građevinsku dozvolu, ta čestica je prodana i neke stvari ispravljati u prošlost je praktički nemoguće. Postoji jedna od opcija o kojoj smo razgovarali, da, ali s time bi napravili presedan da Grad ide proglasiti javnim dobrom cestu koja prolazi, ali u tom slučaju mora po cijeni sudskog vještaka obeštetiti tvrtku Marlex Pro, dakle, s time se ne dobiva, znači Grad, sada tvrtka Marlex Pro mora održavati tu cestu, čistiti ju i ostalo, npr. i u zimi. Ako si netko slomi nogu, onda je odgovoran Marlex Pro, nije odgovoran Grad Varaždin. Takvih situacija imamo i u Grabanicama i u Ive Mikca i otvorili bi određenu i Pandorinu kutiju. Zapravo, mi bismo potrošili po nekakvim procjenama možda i 1 mil. eura da kupimo neku cestu, ali parkirna mjesta nismo s time riješili niti dobili, a ako proglasimo javno dobro, što postoji mogućnost da ovo Gradsko vijeće napravi, mora po procjeni sudskog vještaka isplatiti tvrtki Marlex Pro vrijednost tog zemljišta koje je građevinsko zemljište, jer je dio građevinske parcele po građevinskoj dozvoli. Ona je cesta u naravi, a tako da će biti vjerojatno umanjena cijena, ali one procjene koje sam ja prvi dobio, s time bi si zapravo otvorili jedan presedan i onda bismo morali neke takve stvari raditi i po drugim dijelovima grada. Ono što još želim reći da u ovom Gradu je 2019. godine bilo 27.000 registriranih vozila. Neki dan sam dobio od MUP-a da ih imamo 31.000. Dakle u četiri godine, 4.000 vozila više. Ovaj grad jednostavno nije projektiran i nije koncipiran na način da može izdržavati takvu količinu vozila. Stanari kad kupuju stanove, većinom i svugdje po ostalim gradovima kupuju i parkirna mjesta. U ovom slučaju, stanari su 20 godina uživali blagodati besplatnog parkiranja, ali jednostavno mi nemamo alat ni mehanizam. Gledaju naše pravne službe i naši odvjetnici dal' postoje nekakve mogućnosti, ali varijanta koju smo uspjeli dogovoriti dakle, da ne postavlja ograde, nego da ide isključivo sa stupićima, gdje će ljudi moći iznajmiti ili kupiti mjesta nadzemna. To znači da se ostavi nesmetani prolaz, mislim da je to najviše što smo u ovom trenutku mogli napraviti.

Da se nadovežem na pitanje koje je bilo vezano uz ostale parkinge u gradu. Mi imamo onu nesretnu koncesiju do 2037. godine. Mi ne možemo raditi bilo šta po tom koncesijskom ugovoru, uvoditi kao što smo na primjer mislili da ćemo kod groblja nešto rješavati preko tvrtke Parkovi zato jer isključivo i uvijek sve moramo ponuditi tvrtki Best in parking, odnosno Crtorad. S njima smo došli kroz razgovore do toga i napravili smo koncept parkirnih blokova. Dakle jadan od parkirnih blokova je bio Prešernova, jedan od parkirnih blokova bi bio Trakošćanska, jedan bi bio ne znam vrlo vjerojatno na S. Vukovića i onaj dio, jedan bi bio možda na Banfici. Bili bi raznih boja i naši sugrađani bi uz nekakvu ne veliku naknadu, od nekakvih možda 6 eura mjesečno imali u tom bloku da ih zaštitimo, npr. pogotovo Prešernova i Trakošćanska. Tu je veliki priliv ljudi koji dolaze raditi u grad. Dakle, tamo bi za sve ostale bila normalna naplata parkinga, a za ove stanare oni bi imali nekakvu povlaštenu mjesečnu cijenu karte. To je zapravo jedini model kojega možemo napraviti da stanarima, znači onda ne bi bilo toliki pritisak dnevnih migranata na ta parkirališta i onda bi stanari imali, jer smo izbrojali broj vozila. Velim vam, broj vozila raste neslućenom brzinom. Zbog toga i radimo ove nekakve strategije mobilne urbanosti. Pokušavat ćemo sve više da ljudi koriste druga prijevozna sredstva, jer zaista grad postaje zakrčen vozilima.