Uspjeh varaždinskog kazališta u Londonu
U Bridewall Theateru u Londonu, u utorak je izvedena opera „Caccia lontana” Antonia Smareglie u režiji Ozrena Prohića te u izvedbi sopranistice Jelene Štefanić, mezzosopranistice Sofije Cingula i uz klavirsku pratnju vrsnog mladog dirigenta Stjepana Vugera.
Opera je nastala u koprodukciji HNK Varaždin i INK Gradskog kazališta Pula, a u Ujedinjenom Kraljevstvu praizvedena je u sklopu festivala „Opera in the City 2019“.
Prvom nastupu jednog hrvatskog kazališta u Londonu na prestižnom festivalu prisustvovali su, između ostalih, i dr.sc. Ivan Čehok, gradonačelnik Grada Varaždina te njegovi zamjenici Zlatan Avar i Sandra Malenica.
Ovo iznimno gostovanje ostvareno je uz potporu Ministarstva kulture RH, Grada Varaždina, Varaždinske županije, Grada Pule i Istarske županije. Opera se izvodi u kombinaciji s dokumentarnim filmom autora Dražena Krešića i Julie Klier za produkciju Droolia UFO.
Nakon pulskih i varaždinskih premijera i izvedbi, opera je prošla međunarodnu selekciju londonskog festivala „Opera in the City 2019“ te je izabrana za samo otvaranje festivala. Ukupno tri predstave odigrat će se u Bridewall Theateru u Londonu od 20. do 22. kolovoza 2019. godine. „Opera in the City Festival“ jedan je od poznatijih svjetskih festivala na kojemu se ostvaruju suvremeni koncepti i promišljanja operne scene. Izvrsne kritike i osvrti na dosadašnje izvedbe Caccie lontane ovom su selekcijom te pozivom za sudjelovanje na festivalu na najbolji način opravdani, a brojčano mali, ali u umjetničkome smislu snažan ansambl, dobio je nesvakidašnju priliku za promociju hrvatske kulturne baštine u širem europskom kontekstu. Istarsko narodno kazalište – Gradsko kazalište Pula i Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu dokazuju kako je moguće producirati vrhunske operne predstave i izvan mainstreama velikih nacionalnih opernih kuća. U godini u kojoj se obilježavaju i 165. obljetnica rođenja i 90. obljetnica smrti skladatelja Antonia Smareglie, koprodukcijska izvedba njegove diplomske opere Caccia lontana nije samo dala nužan obol zaslužnom hrvatsko-istarskome umjetniku već se i pokazala vizionarskom u promišljanju opernih uprizorenja u kontekstu modernih svjetskih kazališnih stremljenja.