27. prosinac 2022. | Autor: dd

Rezultati istraživanja zadovoljstva građana radom gradske uprave Grada Varaždina

Agencija Promocija plus provela je istraživanje „Ispitivanje javnog mnijenja – Istraživanje zadovoljstva građana Gradskom upravom“. U prilogu vam dostavljamo rezultate istraživanje provedenog tijekom 30  dana u studenom i prosincu na tisuću ispitanika metodom prikupljanja podataka telefonskom anketom.

*Ocjena rada gradskih službi i komunalnih usluga, doživljaj najvećih problema i projekata u Gradu Varaždinu

Rješavanje baliranog otpada u zoni Brezje najvažnija tema u Varaždinu

U istraživanju provedenom krajem studenog na tisuću ispitanika, građana Varaždina, dominiraju teme vezane uz balirani otpad u Gospodarskoj zoni Brezje kao najveći problem kod izbora između 15 ponuđenih najvećih gradskih problema, ali i kao projekt koji bi trebalo provesti u budućnosti.

Rezultati s ponudom 15 najvećih gradskih problema pokazuju da je 62,3 posto građana od ukupnog uzorka označilo bale u Brezju kao najveći gradski problem. Na drugom je mjestu visina komunalne naknade i cijena odvoza otpada (za 16,5 posto građana od ukupnog uzorka), a slijede odnosi među političarima/svađe i prepucavanja (za 16,0 posto građana), „Kućanska rampa“ (15,9 posto) i sustav prikupljanja i gospodarenja otpadom (za 15,1 posto). Veća koncentracija izbora za najveći problem grada zabilježen je za stanje cesta i održavanje gradskih ulica (12,8 posto građana), te sustav parkiranja i nedostatak parkirnih mjesta (12,1 posto).

Najvažniji projekti, mjere i odluke gradske vlasti u posljednjih godinu i pol

Kad je riječ o gradskim projektima, mjerama i odlukama gradske vlasti provedenim u posljednjih godinu i pol dana najveći dio građana je kao najvažniju odluku odabrao raspisivanje i provedbu javnog natječaja za uklanjanje bala iz zone Brezje (za 42,4 posto građana od ukupnog uzorka), a slijedi povećanje naknada za umirovljenike (35,5 posto građana od ukupnog uzorka), te besplatni topli obroci za školarce i školski psiholozi (32,9 posto građana od ukupnog uzorka). U drugoj su skupini projekti i odluke koje su građani izabrali u rasponu između 12 i 20 posto: obnova vrtića (svaki peti građanin, odnosno 20 posto), smanjenje prireza za 2,5 postotna boda (15 posto građana) i povećanje naknade za novorođene (12,9 posto građana od ukupnog uzorka). Dvije su odluke zabilježile udio između 7 i 9 posto (uvođenje građanskog odgoja u škole i borba protiv menstrualnog siromaštva s 8,9 posto i otvaranje Aerodroma sa 7,6 posto). Ostale odluke i projekti zabilježili su izbor manji od 7 posto.

Doživljaj projekata, mjera i odluka gradske vlasti planiranih za narednu godinu

Od planiranih projekata, mjera i odluka gradske vlasti predviđenih za realizaciju u narednoj godini najveća podrška zabilježena je za projekt uklanjanje bala iz zone Brezje i aktiviranje poslovne zone (62,6 posto građana od ukupnog uzorka). Na drugom mjestu je povećanje božićnica i uskrsnica za umirovljenike (         28 posto građana od uzorka), izgradnja novog vrtića Hrašćica (16,7 posto), rješenje za Kućansku rampu/podvožnjak Supilova – Wissertova (16,6 posto), besplatan produženi boravak u školama (14,1 posto), izgradnja stanove za mlade za povoljni najam (13 posto), povećanje naknade za novorođenčad na tisuću eura (12,7 posto), dogradnja III. i VII. Osnovne škole (8,8 posto), postavljanje polupodzemnih spremnika za otpad u cijelom gradu (7,3 posto), zamjena javne rasvjete u LED rasvjetu (4,4 posto), osnivanje Centra kreativnih industrija (3,4 posto) i uređenje Varaždinske kuće u Gajevoj ulici (1,5 posto).

Zadovoljstvo radom gradskih službi, komunalnih usluga i usluga trgovačkih društava

Doživljaj rada gradskih službi, komunalnih usluga i usluga dijela trgovačkih društava i ustanova u potpunom, pretežitom i/ili djelomičnom vlasništvu Grada Varaždina mjeren je kroz dva kriterija: razina (ne)zadovoljstva radom te školskom ocjenom. Utvrđivan je doživljaj rada u 15 područja. Najveća razina zadovoljstva zabilježena je za uređenost parkova i zelenih površina (75,5 posto građana je zadovoljno uređenošću parkova i zelenih površina), te radom Gradske knjižnice i čitaonice (72,1 posto). Više od dvije trećine zadovoljstva među građanima zabilježeno je u tri područja: čistoća gradskih ulica i trgova  (68,1 posto), turističke manifestacije i rad Turističke zajednice (68 posto), te glazbeni i kulturni program i manifestacije u gradu (66,7 posto). Iznad 60 posto zadovoljstva radom zabilježeno je za rad Gradskog muzeja Varaždin (63,5 posto) i usluge Termoplina (60,2 posto). Još su dva područja zabilježila razinu zadovoljstva radom iznad 50 posto: usluge Varkoma (56,1 posto) i odvoz otpada (50,4 posto).

S druge strane najveća razina nezadovoljstva zabilježena je za sljedeća područja: sustav upravljanja parkingom (39,5 posto građana je nezadovoljno ovim područjem), odvoz otpada (25,5 posto), rad gradskih službi i službenika (20,2 posto) i rad Gradskih bazena (13,1 posto). Zanimljiva su i ona područja s najvećim udjelom građana koja nemaju izraženo stajalište o odabranom području (bilo zbog nedostatka iskustva s tim područjima ili ne imanje stajališta o toj usluzi): usluge Vartopa (40,8 posto nema mišljenje o uslugama Vartopa), rad Gradskih bazena (33,9 posto), rad vrtića (33,1 posto), rad Gradskog muzeja Varaždi (20,9 posto) i rad Gradske knjižnice i čitaonice (18,5 posto).

Kad je riječ o školskim ocjenama za rad gradskih službi, odnosno komunalnih usluga najveća ocjena zabilježena je za rad Gradske knjižnice i čitaonice (4,4), a slijede još četiri područja s prosječnom ocjenom 4 i više: rad Gradskog muzeja Varaždin 4,1; uređenost parkova i zelenih površina 4,0; glazbeni i kulturni program i manifestacije u gradu 4,0; turističke manifestacije i rad Turističke zajednice 4,0. Dva su područja zabilježila prosječnu ocjenu 3,8 (čistoća gradskih ulica i trgova, te usluge Termoplina). Stanje i uređenost dječjih igrališta, te usluge Varkoma bilježe prosječnu ocjenu od po 3,6, dok su samo malo nižu prosječnu ocjenu za svoj rad zabilježili Gradski vrtići i Gradski bazeni (u oba slučaja po 3,5). Iznad školske ocjene 3,0 zabilježene su u tri područja: odvoz otpada i usluge Vartopa (po 3,3), te rad gradskih službi i službenika (3,2). Najslabija prosječna ocjena zabilježena je za sustav upravljanja parkingom (2,7).

*Istraživački projekt je proveden krajem studenog (prikupljanje podataka između 24. i 26.11.2022. godine) na reprezentativnom uzorku od 1.000 ispitanika CATI metodom (telefonski). Uzorak je stratificiran po naseljima grada Varaždina, uz kontrolu socio-demografskih obilježja prema spolu, dobi i obrazovanju; standardna greška uzorka: ±3,1% uz razinu pouzdanosti od 95%.

 

 

 

REZULTATI ANKETE:

Doživljaj rada Gradske uprave i komunalnih usluga u Gradu Varaždinu - Tablični izvještaj o provedenom istraživanju:

/upload/2022/12/varazdin-dozivljaj-rada_11-2022-final_za_priopcenj_63aa8c9aa1ae6.xlsx

 

Ocjena rada gradskih službi i komunalnih usluga, doživljaj najvećih problema i projekata u Gradu Varaždinu:

/upload/2022/12/varazdin-dozivljaj_rada_11-2022_final_za_priopcenj_63aa8df656d18.doc