Predstavljeno novo prometno rješenje za denivelirani prolaz ispod pruge u Varaždinu
Kako će izgledati podvožnjak Supilova – Wissertova ispod željezničke pruge kojim će se riješiti dugogodišnji problem "kučanske rampe" danas, u ponedjeljak 20. lipnja 2022. novinarima su uz stručnu pomoć predstavili gradonačelnik Grada Varaždina dr. sc. Neven Bosilj i zamjenik gradonačelnika Miroslav Marković.
Na konferenciji su o svim detaljima novog idejnog rješenja govorili također Bruno Ister, direktor Varkoma, ujedno i predsjednik Stručnog povjerenstva za provođenje postupka valorizacije starog idejnog rješenja, te nabave i analize mogućnosti alternativnog rješenja te predstavnici tvrtke VIA PLAN d.o.o. Igor Mrak i Damir Crnčec koja je izradila ovaj idejni projekt. Na konferenciji je sudjelovao i Vlado Podbrežnički, pročelnik UO za gradnju i komunalno gospodarstvo.
Naznačivši kučansku rampu jednim od krucijalnih problema grada Varaždina o kojem se priča već pedesetak godina, gradonačelnik Bosilj je istaknuo kako se sada došlo do održivog i ostvarivog rješenja. Projekt ima podršku ministra mora prometa i infrastrukture Olega Butkovića pa je izgledno da će biti sufinanciran i sredstvima europskih fondova. „Konačno je došlo vrijeme za integraciju tog dijela grada – rekao je gradonačelnik najavivši početkom srpnja sjednicu Gradskog vijeća na kojoj će biti donesen novi prostorni plan, odnosno Generalni urbanistički plan i Urbanistički plan uređenja. U sklopu toga, najavljuje se, doći će do nove prenamjene prostora nekadašnjeg VIS-a i još većeg razvoja tog dijela grada. Podvožnjak je nužan kako bi naši sugrađani koji žive s druge strane rampe imali istu kvalitetu života kao i oni s druge strane pruge koja dijeli Varaždin na dva dijela. – zaključio je gradonačelnik Bosilj izrazivši očekivanje da će opsežni radovi biti obavljeni za tri do četiri godine.
Novo idejno rješenje podvožnjaka predviđa denivelirani spoj, otvorenu cestovnu komunikaciju između istočnog i zapadnog dijela grada iz Supilove ulice podvožnjakom ispod pruge prema Ulici Adolfa Wiesserta koja zadovoljava sve uvjete za takav projekt. Zajedno s dvije cestovne trake za automobile, gradit će se i odvojene staze za pješake i bicikliste, a u Supilovoj su predviđena i dva nova rotora ispred željezničkog kolodvora i križanju Anine i Supilove. Postojeća kučanska rampa se zatvara za automobile, a ostat će mogućnost prolaska pješaka i biciklista. Velika prednost tog novog projekta je i već iskazana podrška od strane Hrvatskih željeznica i to što nema drugih imovinsko pravnih pitanja. Stručnjaci očekuju dosta izazova u izgradnji zbog podzemnih voda te činjenice da će se radovi odvijati uz prolaz vlakova na nekoliko kolosijeka.
Stručnjaci tvrtke VIA PLAN koji rade na idejnom projektu izlaska podvožnjakom iz Supilove na Wiesertovu ulicu definiraju mnoštvo tehničkih detalja koji će omogućiti nesmetani prihvat prometa. Supilova ulica ostat će donekle u današnjem obliku kako bi se promet sjever-jug odvijao kao i do sada uz dodatni dio kojim će se prilaziti u podvožnjak i skretati u Wiesertovu ispod pruge. Planirana je dovoljna visina podvožnjaka od 4.50 metara za prolaz svih vrsta vozila, ali se ne planira za prolaz teretnog prometa kako bi se izbjeglo povećanje prometa u tom gusto naseljenom dijelu grada.
Zasad još nije poznato koliko će u konačnici koštati cijeli projekt, ali će zasigurno biti jeftiniji od dosadašnjih prijedloga koji se prema mišljenju stručnog povjerenstva nisu mogli ostvariti zbog svih navedenih nedostataka koje je utvrdilo stručno povjerenstvo.