Nakon gotovo tri godine, građani i poduzeća, korisnici usluga Čistoće, dobit će manje račune za otpad
Čistoća će na računima za kolovoz uslugu obračunavati po jedinstvenoj stopi PDV-a od 13%
Do sada je primjenjivan različiti obračun PDV-a. Na dio usluge obračunavano je 13%, a na dio 25% PDV-a, što je korisnike usluga Čistoće stavljalo u nepovoljniji položaj od korisnika usluga svih drugih poduzeća u Republici Hrvatskoj koja su sve stavke na računu obračunavala samo s 13 %.
„Jasno je kako to nije bilo ispravno i nije bilo u interesu korisnika usluga Čistoće. To smo nakon gotovo tri godine uspjeli ispraviti te će „Obavezna minimalna javna usluga“ s PDV-om od 13%, odnosno „Količina predanog komunalnog otpada“ koja je do sada bila obračunavana s PDV-om od 25%, biti izjednačene na korist svih naših građana.“ – kazao je gradonačelnik Neven Bosilj.
Dodao je kako je činjenica da se to moglo napraviti i prije, sukladno članku 33. stavku 4. Zakona o održivom gospodarenju otpadom kojim je propisano da je davatelj usluge dužan u cijenu javne usluge prikupljanja miješanog komunalnog otpada i prikupljanja biorazgradivog komunalnog otpada uključiti troškove nabave i održavanja opreme za prikupljanje otpada, troškove prijevoza otpada, troškove obrade otpada i druge troškove propisane Uredbom o gospodarenju komunalnim otpadom.
Također, člankom 38. stavkom 3. točkom h) Zakona o porezu na dodanu vrijednost i člankom 47. stavkom 3. točkom h) Pravilnika o porezu na dodanu vrijednost, propisano je da se snižena stopa PDV-a 13% primjenjuje na javnu uslugu prikupljanja miješanog komunalnog otpada, biorazgradivog komunalnog otpada i odvojenog sakupljanja otpada, a što novim Zakonom o gospodarenju otpadom (NN 84/21) i za Čistoću konačno mora biti neupitno.