Pomoć sugrađanima i samoorganiziranje
Poštovani sugrađani, dobili smo okružnicu od Hrvatskog Crvenog križa usuglašenu s Nacionalnim stožerom oko brige za starije i nemoćne te "samoorganiziranje" građana.
U vidu sprječavanja prijenosa virusa, a u najboljoj želji da pomognete, i u ovom slučaju molimo Vas da izbjegavate kontakte, držite se uputa oko sigurnosnih mjera, nemojte dirati novac, darivati knjige, držite udaljenost, provodite mjere higijene i dezinfekcije. Ponekad u najboljoj namjeri ugrožavamo i sebe i druge. Oko pomoći onima koji nisu u sustavu brige Crvenog križa, odluku će donijeti Stožer civilne zaštite Grada Varaždina i na vrijeme sve obavijestiti o detaljima.
Okružnica je upućena ravnateljima Crvenog križa, odnosi se na CRVENI KRIŽ i prenosimo ju u nastavku:
? Poštovane ravnateljice i ravnatelji,
tijekom današnjeg sastanka užeg Nacionalnog stožera (dr. sc. Vili Beroš - ministar zdravstva, dr. sc. Krunoslav Capak - ravnatelj Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, dr. Maja Grba Buljević - ravnateljica Hrvatskog zavoda za hitnu medicinu, dr. sc. Damir Trut - pomoćnik ministra unutarnjih poslova za civilnu zaštitu) razgovarali smo o opasnosti koja leži u, kroz medije najavljivanom, „samoorganiziranju“ građana koji žele obilaziti starije građane po njihovim domovima i donositi im hranu i slično.
Kako bi spriječili da se kroz dobru namjeru samoorganiziranja napravi veća šteta nego korist, zaključeno je da će društva Hrvatskog Crvenog križa nastaviti s redovnim obilascima najugroženijih skupina. Molimo Vas da nastavite s tim redovnim obilascima kao i do izbijanja zaraze ali na siguran način.
U razgovoru s ravnateljem Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo, dr. sc. Krunoslavom Capakom potvrđeno nam je da siguran način obilaska naših korisnika znači:
• Najaviti ovu aktivnost na Stožeru Civilne zaštite svoje razine
• U obilazak naših korisnika ići obavezno uniformirani ili obilježeni službenim znakom Crvenog križa
• Koristiti zaštitnu opremu (maska, rukavice)
• Pozvoniti/pokucati na vrata naših korisnika
• Odmaknuti se od vrata/praga minimalno 2 metra
• U razgovoru s korisnikom koji smije najduže trajati 5 minuta, pitati za žurne potrebe, u prvom redu lijekove i proizvode za održavanje zdravlja
• U skladu s mogućnostima u obilasku najugroženijih građana, naših korisnika ponesite minimalno jedan komad kruha. Ako ste u mogućnosti ponesite i druge namirnice.
Izbjegavajte uzimanje novaca za nabavku potrepština (za lijekove je dovoljna zdravstvena iskaznica).
• Vodite evidenciju o posjeti korisniku, vremenu i mjestu posjete te koju vrstu potrebe ima korisnik
• Pokažite brigu i pomažite isključivo ako su u pitanju životne potrebe (novine i cigarete to nisu i sl.)
VAŽNO: Ne ulaziti u stan korisnika, razgovor obaviti na udaljenosti od minimalno 2 metra i ne dulje od 5 minuta!*