Advent u Varaždinu ostvario promet u iznosu od 121,3 milijuna kuna
U utorak se u Gradskoj vijećnici održala konferencija za novinare na kojoj su predstavljeni pokazatelji o uspješnosti programa organiziranih za vrijeme Adventa u Varaždinu.
Konferenciji su prisustvovali gradonačelnik Grada Varaždina dr.sc. Ivan Čehok, direktorica ureda Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth i direktor Gradske tržnice Varaždin Predrag Ciglar.
Direktorica Turističke zajednice Grada Varaždina Jelena Toth medije je izvijestila o turističkim pokazateljima: „U promatranom razdoblju od 1. prosinca 2018. do 6. siječnja 2019. godine, preko sustava eVisitor, u Varaždinu je, uspoređujući s Adventom 2017. godine, zabilježeno 11 posto više noćenja od kojih je 43 posto inozemnih gostiju, te 25 posto više dolazaka turista od kojih su 40 posto ostvarili inozemni gosti. Varaždin su u tom razdoblju posjetili inozemni gosti iz čak 43 zemlje, a najviše iz Njemačke, BIH, Austrije, Slovenije, Italije, Srbije, Mađarske i Koreje“.
Prema podacima Porezne uprave Varaždin, ostvaren je turistički promet u iznosu od 121,3 milijuna kuna, što je 1 posto, odnosno 1,7 milijuna kuna više nego u istom razdoblju Adventa u Varaždinu 2017. godine.
Ledenu čaroliju posjetilo je oko 70.000 posjetitelja, odnosno 15.000 više nego godinu ranije te je preseljenjem na lokaciju Stari grad i novom atrakcijom, ledenim toboganom, postigla najbolje rezultate u posljednje četiri godine održavanja Adventa u Varaždinu. „Svoje klizačke sposobnosti ove je sezone isprobalo čak tisuću klizača više nego lani, točnije 26.000, a na ledenom toboganu spuštalo se 34.000 puta. I ove je sezone u sklopu Ledene čarolije organizirana škola klizanja koju je pohađalo dvjesto djece predškolske i školske dobi“, istaknuo je direktor Gradske tržnice Varaždin Predrag Ciglar te napomenuo da je ukupna investicija u Ledenu čaroliju iznosila 900.000 kn te je pokrivena donacijom Grada Varaždina, odnosno Turističke zajednice Grada Varaždina, sponzorima i prodajom ulaznica.
Gradonačelnik Ivan Čehok nije krio zadovoljstvo završnim brojkama: „Svi možemo s ponosom reći da smo sretni zbog ovakvih financijskih pokazatelja jer smo s uloženih 200.000 kuna dobili Advent koji, ne samo da je premašio sva očekivanja i nadmašio sve brojke, nego predstavlja dobru podlogu za razvijanje turističkog koncepta Adventa u Varaždinu narednih godina. Ovi pokazatelji su više nego dobri i prije svega nas raduje rast dolazaka turista, broja noćenja, a osobito činjenica da je 43 posto noćenja inozemnih gostiju, to je ogroman rast u jednoj godini. Ovo je potvrda da se novi koncept Adventa uz bajkoviti Stari grad pokazao i više nego dobrom procjenom i više je nego uspješan. Za vrijeme trajanja nije bilo nikakvih poteškoća u korištenju prostora, ni jednog incidenta ili uništavanja imovine te su Varaždinci pokazali da itekako znaju čuvati ovaj svoj prostor. Iduće godine svakako treba uložiti u infrastrukturu i osvjetljenje jer je Varaždin s prostorom Starog grada i starogradskom jezgrom idealno mjesto za to, po uzoru na gradove poput Beča ili Salzburga. Efekti će biti još bolji i ljepši. Sve primjedbe i kritike, kao i pohvale te očekivanja građana su dobrodošla, a Grad će otvoriti javno savjetovanje kako bi se građani mogli javiti. Naposljetku, ni jedan festival ne može uspjeti bez suradnje građana i Grada. Koncept razvijamo i dalje, ima još puno prostora za doradu. Želimo napraviti Advent koji će, uz minimalno ulaganje Grada, imati višestruke učinke. To je turistička ponuda koja se može pokriti i koja može biti mamac za ostale turističke aranžmane tijekom godine. Zahvaljujem svima koji su sudjelovali u organizaciji. Advent u Varaždinu postaje prava turistička ponuda i turistički sadržaj koji do sada nismo imali.“