26. listopad 2017. | Autor: [email protected]

Gradonačelnik uručio priznanja djeci

Veliko srce Varaždina naziv je priznanja djeci koje članovi Dječjeg gradskog vijeća dodjeljuju svojim vršnjacima u osnovnim školama koji pomažu drugima i iskazuju empatiju prema ostaloj djeci. Prizanja je danas u Gradskoj vijećnici uručio gradonačelnik Ivan Čehok.

Dječje gradsko vijeće grada Varaždina na sjednici održanoj 23.listopada 2017.godine donijelo je, temeljem pristiglih prijedloga, odluku o dobitnicima priznanja Veliko srce Varaždina 2017.

 

Veliko srce Varaždina priznanje je kojim DGV želi istaknuti one učenike i djecu koji svojim radom doprinose i pomažu, koji u svojoj okolini primjećuju one kojima je pomoć potrebna i pomažu, a pri tom su nerijetko uspješni učenici, aktivni na raznim područjima u školi i izvan nje, ali ipak svojom empatijom, vremenom, znanjem ili džeparcem pomažu potrebitima. Upravo zato je i odabran datum kada dodjeljujemo priznanja, a to je 26.listopada – Međunarodni dan pomaganja.

Stoga je  DGV i ove  godine pozvao  Dječje forume, Vijeća učenika, učitelje, pojedince, da predlože upravo takvu djecu. Priznanje je, među ostalim i potaknuto time, što smo uočili da se o djeci, osim njihovih obrazovnih uspjeha na natjecanjima, tijekom godine piše samo u lošem kontekstu: ili su nasilnici ili su žrtve, a mi smo željeli da se pišu i ističu dobri primjeri-djeca i njihove vrijedne akcije i dobra djela. Da se piše o dobrima, odgovornima, nesebičnima.

Ove godine pristiglo je 14 pojedinačnih i 1 grupni prijedlog. Predložili su ih: Učitelji, razrednici, forumaši i DND.  DGV prihvaća sve pristigle prijedloge.

Osim priznanja, dobitnici dobivaju i jednu uspomenu-kemisjku olovku s natpisom Veliko srce Varaždina 2017.

 

DINA HLEBAR. učenica 4.c razreda I. osnovne škole Varaždin. Tokom svoga školovanja postiže odlične rezultate, uzornog je vladanja, pristojna i prije svega izrazito empatična osoba. Učenici i prijatelji opisuju je kao brižnu djevojčicu punu ljubavi koja je uvijek spremna uskočiti i pomoći drugima kada je to potrebno. Aktivna je u školskoj zadruzi. U slobodno vrijeme Dina trenira tenis, pleše u plesnom studiju Vindi, svira gitaru u DND-u, a osim engleskog jezika u školi dodatno uči njemački i francuski jezik. Mislimo da bi Dina, na prvi pogled nježna i tiha djevojčica, ali snažan borac kada je to potrebno.

      2.  JOSIP EREŠ je sljedeći dobtnik, učenik 2.a razreda, na prvi pogled kao i svaki drugi

učenik. Radišan, marljiv i vrlo odgovoran kada su u pitanju domaće zadaće i školske obaveze. Omiljen je u društvu kod svojih vršnjaka. U slobodno vrijeme bavi se nogometom, a pokazuje interes i za košarkom, rukometom i drugim sportovima. Josipove dobre namjere i izuzetna poslušnost te odanost prema radu prepoznata je u produženom boravku. Od prvog razreda, učenik je samoinicijativno preuzeo ulogu „pomagača“ u boravku kako bi mogao pomoći svojim prijateljima prilikom pisanja domaćih zadaća i ispunjavanja školskih obaveza. Posebnu pažnju i brigu Josip pokazuje prema svojim prijateljima koji teže savladavaju nastavno gradivo ili imaju određene poteškoće u učenju. Svaku kritiku prihvaća bez ikakve uvrede i pravdanja, a svaku zadanu obavezu ili zadatak bez pogovora. Hvalevrijedan je i njegov izuzetan odnos i poštivanje koje pokazuje prema učiteljima i svim djelatnicima škole.

 

        3.  LOVRO LEDENKO Na prvi pogled, Lovro je učenik kao i svaki drugi. Radišan, marljiv i vrijedan, no još uvijek razigran i nestašan kao i većina njegovih vršnjaka. Ipak, postoji nešto po čemu se ističe i što ga svakako čini posebnim. Dok se ostala djeca natječu da zauzmu prvo mjesto u redu kad se ide u dvoranu ili kada se čeka za ručak, naš Lovro svakodnevno se trudi i zauzima PRVO mjesto u redu kad je nekome potrebna pomoć. Vidljivo ga pogađa raspoloženje njegovih prijatelja iz razreda i produženog boravka i čini sve što je u njegovoj skromnoj moći kako bi ih razveselio i tužnu masku s njihova lica zamijenio sretnom i veselom. Da njegovu sreću čini sreća njegovih prijatelja, dokazuje time što često svoje stvari podijeli s drugima. Svojim ponašanjem i savjetima potiče druge učenike na nenasilno rješavanje problema i izbjegavanje sukoba, empatična je osoba i izuzetno pristojan, kao u odnosu sa vršnjacima, tako i sa starijim osobama i djelatnicima škole.

 

       4. Iz  II.OŠ  od djelatnika i forumaša stigao je prijedlog za priznanje učenici KATARINI KRZNAR. Katarina je učenica 3.a razreda, na prvi pogled kao i svaka druga učenica. Marljiva je, odgovorna što se tiče pisanja domaćih zadaća i ostalih školskih obaveza. Ono po čemu se Katarina ističe, njezina je dobrota. Dok sjedi pored učenika koji su nemirni, ona to stoički podnosi, smiruje situaciju, nikad se ne uznemiri, uvijek je puna razumijevanja. Prema učeniku koji već ima i pomoćnicu u nastavi, ponaša se kao da je ona asistentica, nikad joj nije teško uskočiti u pomoć kad vidi da je pomoć potrebna, a isto tako nesebično nudi svoje slobodno vrijeme kako bi pomagala svima. Uvijek reagira kad vidi da se u razredu događa neka nepravda, vrlo je empatična. Sa svima se druži, sa svima je dobra, Katarina je jednostavno prava prijateljica. Učiteljica za nju kaže da je dobri duh razreda.

 

5.  Ove školske godine za nagradu Veliko srce Varaždina 3.OŠ Varaždin odlučila je kandidirati učenicu Laru Draganić iz 4.b razreda.

Lara je odlična učenica, marljiva i savjesna. Od prvog razreda prolazi s odličnim uspjehom. Omiljena je u razredu, uvijek spremna pomoći onima kojima je potrebna pomoć. Posebno je osjetljiva na to kako se njeni prijatelji osjećaju i ako je netko loše volje, tužan ili zabrinut, Lara mu samoinicijativno prilazi i nastoji ga razvedriti.

Lara prati sve što se zbiva u njenoj okolini i u širem društvu. Kroz razgovore s roditeljima i ostalim starijim osobama te kroz praćenje medija, saznala je da postoji veliki problem siromaštva u društvu i da si mnoga djeca ne mogu priuštiti ni čokoladu. Ta vijest ju je jako potresla i odlučila je nešto promijeniti te pomoći siromašnijoj djeci i razveseliti ih slatkišima.

Sjetila se da bi za kupnju slatkiša mogla iskoristiti novac koji dobiva od svojih roditelja za odličan uspjeh u školi. Naime, Lara ima dogovor s roditeljima da joj mjesečno ili češće daju novac za odličan uspjeh. Odlučila je da taj novac neće iskoristiti za sebe, već će ga štedjeti i kad skupi veću svotu, kupiti čokolade za djecu koja si ih ne mogu sama priuštiti.

Tako je skupila veću svotu novaca i kupila puno čokolada koje je darovala Socijalnoj samoposluzi za prošli Božić. Akciju je ponovila i za Uskrs, kada je također darovala čokolade. Sad skuplja novce za predstojeći Božić i namjerava srušiti svoj rekord u količini darovanih čokolada. Bravo Lara !Lara je svojom nesebičnošću, dobrim srcem i željom za pomaganjem pravi uzor svojim vršnjacima. Ne sumnjamo da je ispred nje još puno sličnih aktivnosti i da će svojim humanitarnim inicijativama pomoći da ovaj svijet bude bolje mjesto za život.

******

Dječji forum 4.OŠ i članovi Vijeća  učenika od 5. do 8. odlučili su za nagradu Veliko srce Varaždina predložiti  isključivo učenike/ce  osmih razreda koji su se svojim ponašanjem i radom istakli tijekom cjelokupnog osnovnoškolskog obrazovanja.

Na ovogodišnji Natječaj prijavili su dvoje osmaša:

 

     6.     VID ILČIĆ je odličan učenik 8. razreda.

U razredu je omiljen jer je uvijek spreman pomoći svakome, nasmijan je, strpljiv i pun razumijevanja. Savjestan je i odgovoran, vrlo ozbiljno shvaća svoje obveze, na njega se uvijek može osloniti i računati. U ophođenju je uvijek pristojan, nikad nije ni s kim u svađi, s poštovanjem se odnosi i prema vršnjacima i prema odraslima.

Redovito trenira vaterpolo i svira violinu u Glazbenoj školi već šestu godinu.

 

     7.    PATRICIJA LONČARIĆ

Za Patriciju možemo reći samo riječi hvale; dobra je, pametna, kreativna, marljiva i uredna. Odlična je učenica od prvog razreda iz svih nastavnih predmeta.

Uvijek je tu za nas i nikada joj nije teško pomoći bilo kome. U napetim trenucima svađa ili sukoba ona sve smiruje i pomaže u rješavanju problema na razuman i miran način.

Stigne se baviti i plivanjem u kojem postiže vrhunske rezultate.

*******

 

        8.     Lucija Šavor učenica je 6. a razreda V. OŠ Varaždin i također je svojim radom i osjećajem za druge zaslužila ovo priznanje.

Lucija paralelno pohađa i Glazbenu školu u Varaždinu.

Odlična je učenica, pristojna, višestruko talentirana te izrazito pažljiva u ophođenju prema drugim učenicima u razredu  i  prema svojem mlađem bratu i sestri. 

Prema starijima odnosi se s poštovanjem. 

Ističe se svojom dobrotom, odgovornošću i izrazitom skromnošću.  

 

        9.    Alitas Narančić učenica 8.b razreda 5.OŠ, forumašica 5 godina. Uz poznavanje dječjih prava i aktivnostima u njihovu promoviranju, zalaže se za uspjeh onih koji imaju teškoće u učenju. Redovito pomaže takvim učenicima, pa za Alitas možemo reći da redovito pruža vršnjačku pomoć. Vrijedi reći da su je za ovo priznanje predložili upravo oni kojima pomaže.

Uza sve to, odlična je učenica i prijatljica, kažu.

 

         10. Marin Balažinec, također učenik 8.b razreda iste škole koji se ističe u međuvršnjačkoj pomoći. Da bi pomagao, ostaje sat vremena duže u školi. I njega predlažu učenici kojima pomaže. Rok brine i o šestetero svoje ostale braće, odnosno 2 sestre i 4 brata. Samozatajan je, skroman, odgovoran i uspješan. Na isti se način ponašaju sva njegova braća i sestre rekli su oni koji im ulaze u kuću i kažu da svi u obitelji jedni drugima pomažu, pa tako to rade i u školi. Na prošlim dodjeloama ovu je nagradu za vršnjačku pomoć dobio i njegov brat Rok, a mi pohvaljujemo cijelu njegovu obitelj.

 

          11. Grupno priznanje i umjesto kemijske olovke-knjigu dobiva sljedeća grupa učenika, tj.forumaša. Riječ je o osmašima-forumašima 5.OŠ  za petogodišnje učenje, promicanje, zalaganje i uključivanje u sve projekte DF i DGV-a, a koji u nerijetko i inicirali mnoge aktivnosti koje je prihvaćalo DGV i ostali forumi. U njihovu petogodišnjem radu redovito su se okupljali, odricali se subota prijepodne zbog radionica ili nekog njima važnog projekta. Njihov rad u 3 emisije Školski sat pratila je i Hrvatska televizija. Budući da odlaze u srednju školu, prilika je da ih nagradimo jednim grupnim priznanjem, premda zaslužuje ovo priznanje svatko ponaosob.

To su: Alitas, Marta, Luka, Lucija, Lara, Ira, Lana, Nika, i Willi. Molim da oni ustanu da ih vidimo, a predstavnika da preuzme priznanje.

 

 

12. Dobitnica upravo EVA ŠKERBIĆ, iz 6.OŠ  učenica je 8.a razreda, uzorna je i marljiva učenica, omiljena u školi , uvijek pouzdana i odgovorna u izvršavanju svih svojih obveza, ali i srdačna, vedra , nasmijana i nesebična u kontaktima s „velikima“ i „ malima“.

   Ima mnogo različitih aktivnosti kojima se bavi u školi i izvan nje. Tako je članica školskog benda, glumica u dramskoj grupi te ide na grupu kreativnog pisanja i čitanja. Izvan škole pohađa srednju Glazbenu školu, ide na solo pjevanje i uči talijanski i engleski jezik. Kao osmašica , u slobodno vrijeme , odlazi i na župni vjerunauk , uz sve nabrojeno, pronađe vremena i za sport - trenira odbojku u Odbojkaškom klubu Kitro.  Članica je Dječjeg foruma VI. osnovne škole te je sudjelovala u raznim školskim projektima vezanim uz humanitarni rad i  volontiranje te promicanje dječjih prava ( i obveza). Prošle godine je izabrana za predsjednicu Dječjeg gradskog vijeća gdje je aktivno donosila razne odluke i sudjelovala u svim aktivnostima Društva Naša djeca te Dječjeg gradskog vijeća. Svoju školu, DND i grad Varaždin predstavljala je i na mnogim susretima Dječjih foruma. Tako je, između ostalog, ove godine imala priliku posjetiti sve važne institucije RH koje rade za dobrobit djece , a u Saboru RH je održala govor pred saborskim zastupnicima i forumašima iz cijele Hrvatske  o zaštiti prava djece. Svi koji poznaju Evu i prate njen rad , uvijek će reći da je ona izuzetna osoba. Može biti uzor i odličan primjer svim učenicima. Čestitam joj i predajem vođenje ove svečanosti.

 

13. DORA RODEŠ, učenica 7.b razreda VI. osnovne škole, u ovih sedam godina pokazala se kao veoma savjesna osoba koja na vrijeme i pedantno izvršava sve školske obaveze, ne zanemarajući pritom u slobodno vrijeme prijatelje, a ima vremena i za vlastite hobije. Bavi se cheerleadingom već pet godina u sklopu kluba "Bravo" i postiže vrhunske rezultate u nastupima.

  Godinama sudjeluje u radu keramičarske sekcije, pohađa dodatnu nastavu iz kemije, članica je Orijentacijskog kluba Varaždin te novinarske grupe na hrvatskom i engleskom jeziku, a neistostavni je sastojak svake humanitarne akcije. Prikupljala je namirnice za socijalnu samoposlugu i udrugu Spas, čitala književna djela u dječjim vrtićima i tako širila književne vrijednosti. Pomagala je u prikupljanju slikovnica za pedijatrijski odjel Opće bolnice Varaždin, a bila je i izrazito aktivna u radu Knjižničarske grupe, gdje je svakodnevno pomagala u radu školskom knjižničaru. Kako ju krasi pouzdanost, empatičnost i sklonost prema pomaganju, Dora Rodeš cijenjena je i omiljena među vršnjacima i učiteljima.

                                                      

 14.  PETAR POTOČNIK je učenik 7.b razreda VI.osnovna škole. Odličan je i uzoran učenik. Veoma je društveno angažiran i svojim zalaganjem u brojim humanitarnim aktivnostima u školi i izvan nje daje primjer drugima kako mlade osobe mogu biti pozitivne i mnogo učiniti za dobrobit drugih . U školi je uključen u dodatnu nastavu geografije i kemije, debatni klub gdje pokazuje svoje komunikacijske vještine i ima jasan stav o problemima s kojima se sureću djeca danas, a glumi i u vjeronaučno- scenskoj grupi. Izvan škole igra nogomet  i pohađa radionicu sviranja gitare. Sudjelovao je u humanitarnim akcijama i volontirao prikupljajući priloge za socijalnu samoposlugu, knjige za opremanje dječjih čekaonica u bolnicama u Varaždinu i Zagrebu  te kao veliki ljubitelj životinja sakupljao priloge za Udrugu Spas. Prošle godine je izabran za člana Dječjeg gradskog vijeća te je i na taj način sudjelovao u aktivnostima za dobrobit djece našega grada. Dobrota , empatičnost i osjećaj za pravdu te zaštitu „slabijih“  i potrebitih, odlike su koje zaslužuju priznanje .

 

Na žalost,  Dječji forum  i 7. OŠ  nisu imali prijedloga na ovo priznanje.

 

 

15. Dječje gradsko vijeće je donijelo odluku da u godini kad obilježavamo i slavimo 25 godina osnutka i rada Dječjih foruma u Hrvatskoj, a podsjetimo, u Varaždinu je u DND-u Varaždin osnovan 1.DF u Hrvatskoj,  Veliko srce Varaždina dodijeli dr. EMILU PARAVINA – idejnom začetniku, teoretičaru, edukatoru voditelja i pokretaču osnivanja Dječjih foruma u Hrvatskoj, još nama davne, 1992.godine. Ovime mu se zahvaljujemo na ideji i radu jer bez njega dječji forumi, pa ni mi forumaši, ne bi postojali, a sigurni smo da se i dječja prava ne bi ovako provodila kako se provode danas. Veliko mu hvala. On će svoje priznanje preuzeti na Znanstvenom skupu o Djeci i njihovu djetinjstvu koji će održai u Varaždinu početkom prosinca ove godine.